The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Thursday, May 20, 2010

0 Joey ada harapan??

Joey smile again!!

Yup, umum sudah mengetahui Joey telah berada dalam top 30 skuad England dan aku berani mengatakan dia akan berada dalam skuad last 23 ke England..Capello seperti diketahui sememangnya meminati Joey yang kerap beraksi sebelum nie bersama England sebelum injured teruk season lepas..Tetapi, semenjak ketiadaannya persaingan kini amat sengit, apakah sebab Joey dipanggil semula??

Jika dikira prestasi, persembahan Joey sememangnya belum mencapai standard yang ditetapkan..Hanya satu gol menentang Manure boleh dibanggakan manakala game selepasnya hanyalah cameo dan 1-2 assist yang sekadar untuk menyedapkan hati Capello..Jadi bagi aku aksi Joey belum cukup meyakinkan..So, apakah faktor utama??

Sebenarnya, manager Chelsea adalah penyelamat kareer Joey..Yup, Carletto merupakan tulang belakang kepada pemanggilan Joey semula kedalam skuad England..Carletto dikatakan telah bercakap secara peribadi dengan Don Capello mengenai fitness dan mentaliti Joey yang dikatakan cukup baik serta Joey adalah antara nama yang perlu dan wajibulghunah dibawa ke Afrika..Tambah2 Capello dan Carletto nie dua2 Italian, jadi dah tentu senang nak bersefahaman..Hasilnya?? Joey dipanggil ke skuad three lion..'Gracias', kata Ancelotti..

Bagi aku Joey sepatunya amat berterima kasih kepada Carletto atas usaha yang dilakukan..Okeh mungkin kontrak Joey masih belum mencapai kata sepakat namun beberapa aspek sudah diselesaikan..Aksi Carletto menunjukkan dia begitu mengambil berat dengan karier pemainnya dan ini jugak membuktikan Joey merupakan catur yang amat penting dalam skuad Chelsea..Kalo Carletto tak sayang Joey nie, dah tentu dia biarkan je kan?? Adakah nie hint Joey akan stay??

Apa yang pastinya, Carletto dah menunjukkan dia memang mahukan Joey dalam skuad musim depan, dengan aksi di Afrika dah pasti akan memberikan boost kepada winger wizard nie untuk kembali ke aksi terbaik sekaligus menjadi tonggak utama untuk membantu Chelsea dalam usaha merangkul Piala Eropah kali pertama.Apa yang tinggal hanyalah perselisihan antara Roman dan Joey..Selagi Joey tak merendahkan demand 100k wages yang dimahukan, aku tak yakin dia akan kekal di Chelsea walau bagaimanapun Carletto memujuk..Carletto dah memberi hint, kini semuanya bergantung pada Joey!!




No comments: