The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Sunday, May 9, 2010

0 Preview : Final Showdown

BPL pon nak sampai ke penghujung, malam nie malam terakhir dan lepas nie kena tunggu dekat 3 bulan la nak usha musim baru, sob2..Nasib baik ada WC, terhibur gak la aku sementara nak tunggu musim baru.. Dah tentu meriah keadaan di Malaysia nie pukul 2-3 pagi kat gerai2 mamak, sebab aku lepak Penang musim WC nanti, macha2 pon hepi ad customer giler bola, sambil tebar roti canai..Okeh melalut plak, kita masih ada satu match lagi, lawan ayam Wigan, simple je misi malam nie - menang dan trofi EPL sah2 menjadi milik The Blues!!

Nak pukul canang banyak pon ak dah kering idea, kat paper, internet sume dah banyak debat situ sini, sape menang EPL?? Kompeni Betting lak tengah sibuk cari customer, buat iklan merata2, betting lak pelbagai aspek, Chelsea menang 1 gol, 2 gol, 3 gol, 7 gol, kalah, seri macam2 la, sape dapat Red Card, siap die bagi ratio lagi dari pundits..Tapi dah benda alah nie haram jadah, jadi aku jeling2 je la..Tapi satu je keje aku nak usha betting nie, nak tgok ratio target die..Guess What?? Kebanyakannya target Chelsea akan menang besar malam nie..

Prestasi Chelsea skang memang tengah Top Form, tapi aku taknak mendabik dada kata Terry dah boleh angkat trofi EPL dan julang puas2 malam nie..Game ada 90 min lagi, macam2 leh jadi..Tapi kalo menang besar, dah tentu penamat yang perfect..aku agak hepi bile manager Wigan Martinez berkata diorang akan men attacking..Mengapa?? aku risau sebelum nie kalo diorang men bertahan, dah tentu susah kita nak gol..Kalo Wigan men open, aku yakin Chelsea boleh gol punyer berdasarkan kekuatan attacking kita dan ruang yang diberi nanti..Setakat nie hanya Joe Hart je pernah bertahan dari serangan gile babeng dari The Blues di EPL, yang lain sume roboh diterkam singa biru..

Kunci dalam game nie adalah Gol Pertama, jika Chelsea dapat 1-2 gol dalam First Half, aku yakin match nie akan jadi amat amat mudah dan tak mustahil kita mampu mengulangi semula Magnificent 7..Satu je caranya, serang dari minit pertama!! Sekiranya kita boleh wat 10-20 shot on target, takkan satu pon tak masuk kan?? Ak yakin pemain Chelsea tengah berkobar2 nak menang dan julang trofi EPL buat kali pertama dalam 4 tahun..Dah pasti diorang akan main sepenuh hati, terutamanya bagi yang tak pernah kucup lagi trofi nie macam Malouda, Kalou, Ivanovic dan Zhirkov..Harap kita mampu Finish The Job dan hadiahkan trofi perpisahan nie juga untuk Ballack dan Deco yang mungkin akan menjadi season terakhir diorang bersama Chelsea...

Okeh beralih kepada taktikal dan update skuad, emm takde perubahan availability player, Mikel, Essien, Bosingwa, Carvalho masih ber'honeymoon'..Fresh injury takde, berita baik, bermaksud kita mungkin menurunkan barisan terkuat kita kini yang beraksi di Anfield..Taktikal aku rasa takde perubahan, dari segi formasi mahupun lineup, diorang nie layak diberi tugas menggalas harapan dalam match terakhir..Formasi malam nie (4-3-3) :

--------Cech---------
Ivanovic-JT-Alex-Ash
Lamps-Ballack-Malouda
--Anelka-Didi-Kalou--

Result Prediction : Chelsea (3) - Wigan (0)

Harap tidak ada kejutan, kita mahukan penamat yang gemilang - Chelsea akan menang, merampas 3 mata, dan JT akan menjulang trofi EPL di hadapan The Blues Army di Stamford Bridge..All the best to our BLUES WARRIOR!!

ESPN LIVE 10.55 MALAM


Adakah trofi EPL akan diikat reben biru malam nie??


No comments: