The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Tuesday, December 29, 2009

0 Super Sub!!

Semangat inilah yang kita mahukan dari player2 kita sekiranya kita ingin muncul juara liga musim nie!!..Malam semalam The Blues berjaya menundukkan Fulham 2-1 selepas berjaya mengejar kelebihan satu gol Fulham dengan 2 jaringan pantas di penghujung match memberikan kemenangan kedua kita dalam 7 match dan membolehkan Chelsea kekal di puncak liga tahun 2009..

Carletto membuat beberapa pertukaran besar dengan skuad yang seri ngan Birmingjham dengan Zhirkov, Joe, Carvalho, Ferreira, Kalou dan Ballack menjadi starting lineup..Ivanovic yang kerap bermain direhatkan dengan duduk di bangku simpanan..Selepas rayuan kepada pihak Ivory Coast diterima, ini adlah peluang terakhir untuk Didi dan Kalou serta Mikel untuk memberikan sisa2 tenaga dioarang sebelum bertolak ke Afrika..Dengan kehadiran Legendary Special One di tempat penonton, dah tentu Carletto ingin membuktikan dirinya adalah lebih hebat dari Jose..

Welcome home, Jose!!

Fulham yang memberlasah team Setan mmg takleh dipandang rendah dan sememangnya benar coz kita bolos seawal minit ke-3 hasil kesilapan bodoh Petr Cech..Sekali lagi...Cross tinggi dari pemain lawan gagal disambut baik oleh defender mahupun keeper so pe lagi Gera dengan pantas menolak masuk bola ke gawang Chelsea...Prestasi Cech amat teruk skang dan komunikasi die ngan defender bagi aku kena improve lagi..Wakeup Cech!!

Fulham beberapa kali cuba mengasak kubu Chelsea dan babak first half bagi aku mmg teruk gler babeng sampai ak dah muak nak tgok..passing yang tak kemas, cross yang tak menjadi dan kita beberapa kali hilang possesion di bahagaian tengah..dah la ak tgok kat kedai mamak banyak la monyet2 setan wat bisng sokong Fulham..1-0 di first half..

Second half ak leh nampak ad banyak peningkatan dalam serangan Chelsea lebih kemas dan teratur serta nampak threatening dengan Didi kelihatahan bersemangat ingin memburu gol penyamaan..Mungkin ad sesuatu yang dikatakan oleh Carletto kepada pemain di bilik persalinan yang membakar semangat pemain..Tapi nsemangat je belum cukup sebab defend Fulham mmg cam haram susah gler nak tembus dgan diorang clear abis2 sume cross dari fereira dan Zhirkov..

Carletto ternyata ada PlanB dan tak seperti sebelumnya ak nampak Carletto dah tau camne nak menukar formasi di saat terdesak..Sturridge dan Ivanovic dimasukkan dan bagi yang tgok match nie korang akan pasan Carletto tukar formasi kepada 4-3-3 dengan Kalou dan Sturridge menjadi winger dan Didi menjadi target man dan ternyata berbaloi!! Ivanovic yang rumours nak g Real Madrid membuktikan die sememangnya pemain yang hebat; threatening di serangan dan solid di bahagaian defend..Cross dari Ivanovic di bahagian kanan berjaya mencari kepala Didi, sesuatu yang tak dapat dilakukan oleh Ferreira dan tandukan padu Didi berjaya menerjah gawang menewaskan Schwarzers..

Adakah seri dah cukup?? Tidak!! Bala tentera biru tetap menyerang dan kali nie Kalou membuka ruang di sebelah kanan dan menghantar low cross yang disambut oleh Sturridge, lalu memberikan sepakan deras yang ditepis oleh keeper Fulham tapi terkena defender Smalling lalu menerjah gwanag dan memberikan gol kemenangan untuk The Blues..Fulham mengasak hebat selepas itu tetapi kita mampu bertahan dan defence dah boleh adapt dari buat mistake2 bodoh..Kalou hampir memberikan kelebihan mutlak apabila rembatannya terkena palang namun tidak mengapa kerana wisel dibunyikan dan akhirnya kita berjaya memperoleh mata kemenangan..Cayalah!!

Walaupun menang, kita tak boleh berpuas hati sebab ad banyak kelemahan skuad Chelsea ditonjolkan dalam game nie antaranya :

1. Cech kena improve deal ngan bola tinggi
2. Ballack x boleh ambik corner kick pasnie..teruk gler
3. Mikel kena belajar lagi camne nak shoot..tersasar jauh di rembat ak rase pemain Malaysia B-23 lagi bagus huhu..
4. Defend kena lebih banyak communicate dengan keeper..nampak sangat takde persefahaman..
5. Joe Cole ak xtau la asyik jatuh je kena tolak..kena banyak training lagi..nampak sangat tak fit..

tapi ad gak banyak point bagus dalam match nie :

1. Formasi 4-3-3 adalah bagus bile formasi diamond tak menjadi dan ak harap carletto leh nampak cmne nak bagi corak serangan kita lebih versatile
2. Zhirkov ak nampak mmg bagus dan ak harap die leh digunakan dengan lebih kerap pasnie..Mgkin di bahagian midfield jika nak gune Ash jadi left back..
3. Sturridge nampak ad potensi jadi penyerang berkaliber..Skill banyak, shoot pn dah padu dan ak harap die leh improve lagi terutamanya ketajaman die sbb x jaringkan gol lagi..
4. Stamford Bridge sememnagnya fortress Chelsea dan aura semangat The Blues dah kembali!!

Pasnie kita akan rehat jap dari League fixture untuk dua mniggu untuk bagi ruang kepadaFA Cup dan Chelsea akan bertemu Watford ujung minggu nie..harap maintain prestasi kerana bulan Januari adalah test sebenar dengan ketiadaan bintang2 Afrika kita..Blue is The Colour, Football is The Game, Coz Chelsea is our name!!

Match Highlight :

No comments: