The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Wednesday, December 9, 2009

0 Baju Malang??

Chelsea memang telah menampilkan kehebatannya musim ini tetapi ia kadangkala agak terganggu dengan beberpa kekalahan yang mengejutkan dan tidak sepatutnya..Berdasarkan beberapa pendapat, ada sesuatu yang menggangu performance Chelsea-BAJU

Prestasi cemerlang Chelsea selalunya direncatkan dengan kekalahan dan ia berlaku apabila kita tampil dengan memakai baju away yang kurang familiar, berbelang biru gelap dan stripe kuning, jauh berbeza dengan baju away biasa kita yang berwarna putih atau kuning..

Mungkin hanya kebetulan kerana kita akan memakai baju ini ketika bertandang ke tempat lawan-seautu yang masih menjadi masalah kita setakat ini..Perhatikan ketika bertemu Man Shitty, dengan baju away, segala2 nya tidak kena..

Benarkah kebetulan?? kerana ketika di Emirates, iaitu tempat lawan-dengan baju biru diraja kebanggaan Chelsea, kita mudah menumpaskan diorang 3-0..Jngan risau, Chelsea bukan sahaja kelab yang menghadapi masalah sama:

-Brazil juga terpengaruh dengan nasib malang nie, sewaktu WC 1950 diorang kalah ngan Uruguay dan still tak menang pape kejohanan besar..teka baju warna apa diorang pakai masa tu??-Putih!! Brazil menukar warna baju diorang ke warna Kuning Hijau dan terus mendominasi dunia bolasepak sehingga kini..

Warna sememngnya antara satu cabang Psikologi cam merah-berani, biru-tenang..Warna kesukaan seseorang adalah seseuatu yang leh jadi pencetus kemenangan kerana ia akan merangsang seseorang itu menjadi lebih yakin..So dalam citer nie mgkin Player Chelsea lebih bersemangat ketika memakai baju home biru diraja kerana lebih familiar dan melambangkan kekauatan Chelsea sejak dulu lagi..Tapi jangan salahkan baju, performance adalah benda paling penting, pe guna baju lawa main buruk..Tapi lawan Everton nanti pakai baju home, harap ada tuah di situ..hehe..

No comments: