The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Thursday, December 24, 2009

0 Krisis??

Adoiyaii x abes2 ngan masalah yang menimpa skuad Chelsea lepas satu-satu probs datang..Dengan result yang semakin hampeh, kali nie barisan pemain Afrika akan bertolak awal dan berita terbaru Anelka mgkin injured lebih lama..satu lagi, Carletto still tak nak beli player!!

Seperti ibu yang memanggil anak2 kecilnya masuk rumah waktu Maghrib, barisan negara2 Afrika nampak x sabar2 nak panggil bintang2 football mereka pulang awal untuk persiapan Piala Afrika bulan Januari nanti..Skuad Chelsea adalah paling tertekan coz ad ramai pemain benua nie dan diorang nampaknya dah dipanggil lebih awal iaitu 27 Dis nie so match dengan Birmingham akan menjadi match terakhir diorang dan sekaligus terlepas aksi menentang Fulham..Dah la jarak match antara Birmingham dan Fulham tu sehari je harap2 skuad kita lawan Fulham nanti betul2 fit dan cergas walaupun tanpa ketiadaan bintang2 hitam nanti..

Tambah menambah garam di luka adalah ketiadaan Anelka sehingga bulan Januari akibat kecederaan mnyebabkan bilangan striker kita semakin berkurangan..Didi hanya akan beraksi menentang Birmingham dan bermaksud menentang Fulham kita hanya mempunyai Sturridge dan Borini sebagai penyerang sejati di bahagian hadapan..tanpa penyerang berpengalaman ak kurang yakin samada kita boleh mencapai kemenangan menentang Fulham yang boleh kira kuat gak sebab leh belasah team setan beb..harap pemain2 lain seperti Joe Cole dan Lampard leh backup striker kita untuk mencari gol nanti..alangkah bagusnya jika nama Aguero sudah ada di atas name list skuad Chelsea skang..

Wlaupun dipenuhi dengan pelbagai masalah, Carletto masih berlagak sempoi dan cool seolah tiada apa yang berlaku..mendahului top spot dengan 4 mata bagi aku belum cukup selamat kerana jarak dengan dengan pengejar di bawah belum cukup jauh dan jika lalai kita boleh dipintas bila2 masa sahaja..seperti biasa Carletto still mengatakan di xnak beli sesiapa walaupun Roman dah bagi green light..

'I have a lot of confidence in my strikers, not only Drogba, not only Kalou, not only Anelka, also Sturridge and Borini. Against Fulham maybe we have only Sturridge and Borini, but in January we have Anelka.

'I didn't ask for new players to my club, we have a good solution internally. We don't need new players in this moment.'

Aku setuju dengan Carletto, Sturridge ngan Borini memang berbakat dan akan jadi pemain yang hebat jika diasah sebaiknya TAPI cmon la ak yakin sume fan Chelsea hanya mengharapkan sorang je, ya sorang je pembelian Januari nie dah cukup iaitu Striker yang muda dan prolifik seperti Aguero atau Suarez..Anelka dan Didi tidak akan kekal muda dan ak yakin lambat laun masa diorang akan berakhir apatah lagi kita tidak tahu bila lagi kita akan ada peluang masuk Transfer Market pasnie dengan CAS still pertimbangkan hukuman banned tempoh hari..nama Aguero dah disebut2 di media sampai ad yang kata dah confirm masuk Chelsea tapi dengan Man Shitty dah dapat manager baru ak risau gak kalo2 diorang nak curik target player Chelsea lagi cam Robinho..bese la diorang nie takde keje asyik curik player orang je main stil x pawer2 gak..nak tiru cam Chelsea?? Cermin la muka sendiri dulu..

Ehh Kun, dah macam baju biru Chelsea je ??

Carletto masih berdiam diri tapi transfer rumours player ke Chelsea dah berlambak2 sampai ak keliru sape yang nak beli player nie, manager ke pihak pengurusan Chelsea?? Walaupun ak mengharapkan kedatangan Aguero yang dilihat memang sesuai dengan formasi Chelsea, bagi aku biarlah dia datang dengan persetujuan Carletto agar situasi Sheva dan Jose tidak akan berulang..Sheva bagi ak mmg bagus cuma yang beli die Roman bukan Jose jadi 2 pasal die x menyerlah di bawah kendalian Special One..Harap2 Carletto dapat memberikan keputusannya dan ak yakin die x kan menyesal pye jika mendapatkan Aguero..Duit dah ade, pe tunggu lagi??

Krisis akan sentiasa ad kat mane2 pasukan pon cume bergantung ngan kelab 2 macam mane nak handle..Buat mase terdekat ak harap kita dapatkan target awal 6 mata sempena Boxing Day sebelum memikirkan langkah seterusnya untuk cabaran hebat Januari nanti..Masih optimis ak yakin jika kita leh lepas masuk Bulan Februari dengan still top liga dah tentu kejuaraan liga akan berada di dalam genggaman..Keep the Faith, Keep the Support, Keep The Blues Flag Flying High!!


No comments: