The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Friday, December 11, 2009

0 Kakuta pilihan Ancelotti

Di sebalik pendedahan Mikel mengenai amukan besar-besaran Ancelotti ke atas para pemain berikutan aksi hambar menentang Apoel, hanya ada seorang sahaja player yang mendapat pujian dari manager Itali ini-wonderkid Kakuta..

'Kakuta is the only one who I think tonight played well, he showed his talent and did fantastic passes for the second goal,' Ancelotti said. 'We have to look at him, stay calm and he will be the future of Chelsea.'

Hatta Didi dan Essien yang menjaringkan gol tidak mendapat reaksi dari Carletto menunjukkan betapa tinggi harapan manager Chelsea ini terhadap bintang baru Perancis nie..dalam match menentang Apoel, Kakuta memberikan debut pertamanya selaku starter dan bermain selama 73 minit sebelum ditukarkan dengan Borini..Dalam match ngan Apoel , Kakuta dapat menyerlahkan bakatnya dengan lebih bebas dan ternyata potensi Kakuta yang versatile membuktikan dia dapat beraksi di mana2 posisi serangan samada sayap ataupun striker..


'I've played right, left and behind the striker so it doesn't matter. That's fine because it's left and right, it's the same.'said Kakuta.

Berdasarkan poll yang aku wat, ramai mengakui Kakuta adalah pemain muda yang bakal meningkat naik musim ini, dengan 8 vote diraih mengalahkan Sturridge (1 vote) dan pemain muda lain, sememangnya Kakuta adalah pilihan Fan dan Manager..Thanks 4 the vote!!

Dengan potensi selaku bintang baru yang bakal menyinar, pengalaman yang bakal diterima oleh kakuta amat penting tetapi harap tidak ada terlalu banyak pressure diberikan terhadapnye kerana di masa muda emosi diorang still masih mentah dan harap boleh develop dengan sebaik yang mungkin..mampukah Carletto menjadikan Kakuta=Kaka?? Juz wait and see..

No comments: