The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Monday, April 5, 2010

3 Pak Gasang kunyah Chewing Gum


Habis je match kelmarin, terus je aku temuramah Pak Gasang (PG) aka Alex Ferguson tentang kekalahan Setan kepada Ombak Biru London di Old Kerepot, dalam hati aku "boleh ke nak tanya die nie nanti kena baling kasut"-memegang semangat Zola Legend Chelsea aku memberanikan diri-yelah Manure dah kalah konfem dia tengah berapi nie..

Setapak demi setapak ak mendekatkan diri kepada bench Manure, nampak Pak Gasang di situ, tiada reporters lain, peluang baik, aku pun menyusup mendekati orang tua nie..

The Blues Army (TBA) : Pak Gasang, saya dari blog The Blues Army nak mintak komen mengenai match nie..Apa komen dengan kekalahan kepada pasukan sekuat Mighty Chelsea kat Home??

PG : (sambil kunyah Chewing Gum) Referee memang bangang!! Setakat nie tak pernah team aku tak dapat penalti dekat Old Kerepot..Lawan Liverpool, Arsenal dah dapat, kenapa kali nie tak?? Mike Dean nie memang buat aku menyirap..Park sememangnya kena tackle, walaupun dive ke tak, sebab nie Home kitorang, so ref sepatutnya bagi favour pada team aku..Drogba pulak Offside, buta ke?? Kalau bukan sebab gol kedua Chelsea nie, match nie seri 1-1!!

TBA : Err Pak Gasang, kalo tak silap saya gol Macheda patutnya tak kira jugak sebab handball, so nak kira fair, Chelsea menang 1-0 la..

PG : Handball?? Nonsense!! Mana ada, player Manure sume jujur, mana pernah nak menipu dalam game..

TBA : Betul la, tak percaya?? Pak Gasang tengok gambar nie~

Aku pun mengeluarkan satu gambar dari dalam kocek yang aku baru print dan tunjukkan pada Pak Gasang..



Sambil aku tengok dia terkebil-kebil melihat gambar nie, aku pun bersuara kembali..

TBA : Nie die, jelas lagi nyata Macheda handball..Betul tak??

Sambil terkumat-kamit dia berkata..

PG : Emm..Err..Mane?? Tak nampak pon??

TBA : La, takkan tak nampak kot, tu punye jelas besar bola kena tangan..Cube tengok betul-betul..(sambil aku suakan gambar tu dekat-dekat depan dia)


Pak Gasang dah nampak gelisah, muka dia dah dipenuhi peluh-peluh cuak seolah-olah Norman Hakin kantoi kena tangkap basah..sambil berdalih dia cuba seolah-olah tak nampak gambar yang aku tunjuk..

Pak Gasang pura-pura tak nampak


PG : Emm sori la, hari ni saya tak pakai cermin mata, saya pon ad press lagi pasnie, saya gerak dulu la..Sorry

Tanpa membuang masa, Fergie bergerak pantas beredar memasuki tunnel membiarkan aku keseorangan di situ..Sambil berlari pantas, mulut dia berkumat-kamit seolah-olah tidak berpuas hati dengan sesuatu..

Semasa melihat dia beredar, aku terlihat sesuatu tertinggal di atas kerusi yang diduduki Pak Gasang..


Chewing Gum kepunyaan Pak Gasang tertinggal atas kerusi..nampak belum berusik.Aku termanggu di situ sambil melihat Player The Blues masih lagi bersorak-sorai di tepi padang bersama Carletto dan kedengaran laungan Blues is The Colour di sekeliling stadium yang hampir kosong tanpa Fan MU..

3 comments:

esofagus said...

pak alex msg aku: "biar pon man utd kalah, yang penting saya menang motor..terima kasih pawarut"

Raiden said...

haha Fergie memang giler..salah team lain nampak, salah diri sendiri yang menipu bertahun2 tak sedar lak..cett!!

eddie dewanaga said...

dah tua bro.. mata dah tak clear...