The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Sunday, April 4, 2010

2 Post Match : Bendera Biru berkibar megah di Teater Angan-angan..


Seperti namanya Theatre of Dream aka Teater Angan-Angan, nampaknya Fan Manure kini boleh berangan-angan je la nak merangkul EPL musim nie, CL?? Langkah mayat Bayern dan Flying Dutchman Robben dulu..Kemenangan 2-1 Chelsea semalam melengkapkan great comeback The Blues untuk merampas tempat teratas seterusnya mencerahkan peluang untuk meraih Double!! Tiada yang lagi mahsyuk daripada melihat Manure tersungkur di laman sendiri dan Blues Flag Fying High di Old Kerepot!!

Match semalam bagi aku sememangnya sukar, yup kita mendominasi First Half tetapi keseluruhannya agak balance, cuma finishing dan confidence yang memuncak dari player2 The Blues yang membezakan segala-galanya..

Carletto membuat kezutan di awal match dengan merehatkan Didi sekali lagi dan menggunakan formasi dan lineup yang sama seperti ketika menentang Villa minggu lepas..Agak terkejut tetapi tidak risau kerana menentang Villa skuad ini bermain dengan teamwork yang jitu..Didi agak selfish dan bagi aku Anelka sememangnya teamwork player yang membolehkan Chelsea bermain dengan flow football yang pantas!! Berita yang melegakan bagi aku adalah apabila melihat nama Joey mucul dalam lineup, menafika rumous bangang di Internet yang mengatakan dia injured dan doubtful untuk match nie..Ak memang yakin Joey akan kembali hebat dan aku mahukan dia bermain dalam match nie sebagai platform untuk membuktikan dia masih Marvellous!!


First Half kita dapat melihat betapa formasi 4-3-3 yang semakin mantap diadaptasi oleh Carletto menunjukkan mengapa kita mampu membelasah Villa 7-1..Deco, Mikel dan Lampard sememangnya gandingan yang semakin marvellous di bahagian tengah yang menyebabkan Fletcher, Scholes dan Park terkontang-kanting meminta bola..Malouda sememangnya Best Player Chelsea season nie, larian pantas Malouda jelas memberikan masalah kepada Neville yang dah nak tua patah kaki cuba mengejar Flying Frenchman..Tidak menunggu lama, kita mendahului di minit ke-20 apabila larian Malouda (sekali lagi) sukar dikekang dan cross leret dari sayap kiri berjaya menemui Joey yang bijak melakukan flick untuk Gol Pertama Chelsea!! Sememangnya World Class Goal, apatah lagi menewaskan keeper seperti Van Der Sar..Aku yakin dia mampu melakukan Magic, dan ternyata Joey tidak menghampakan!!

Chelsea sekali lagi mendominasi keseluruhan First Half, tidak memberikan ruang kepada Valencia, Fletcher dan Park untuk menyerang kubu Chelsea yang kebal..Berbatov?? Tidak perlu disebut, si Pemalas nie tiada langsung memberikan masalah kepada Terry and Co..Park dijatuhkan di dalam kotak penalti, tiada penalti, agak kontroversi, tetapi selpas itu Anelka juga dijatuhkan di dalam penalty Box oleh Neville, memang obvious, kedua-duanya memang Penalti, Cancel Both, so keputusan yang adil dari Mike Dean..

Second Half adalah situasi yang berbeza, Manure mengasak habis-habisan namun kerana tiada finisher setajam Rooney the Shrek, mereka hanyalah Ordinary Team, tiada siapa yang mampu memberikan masalah besar kepada Defence Chelsea..Joey sekali lagi menunjukkan Sentuhan Emas dengan through pass yang cantek untuk Ferreira overlap membawa bola one-on-one dengan Van Spender Besar , namun finishing yang hampeh membuatkan Fan Manure boleh dikatakan bernasib baik tidak dibolosi lagi..

Manure sekali lagi mengasak benteng Chelsea dan ketika ini aku sudah berkata kepada Carletto, Tiada Subs?? Sesuatu perlu dilakukan untuk meredakan serangan Manure, aku tidak mahu kejadian menentang Blackburn berulang kembali..Syukur Carletto dah makan pil minyak ikan kod, Dumex dan Kismis Jampi Malam Jumaat untuk membolehkan dia berfikir pantas kini..


Kemasukan Didi dan Kalou menggantikan Anelka dan Joey yang kepenatan jelas keputusan yang tepat di waktu yang tepat!! Gandingan berdua player Ivory Coast ini sememangnya membawa tuah, lorongan Kalou membolehkan Didi merembat Gol Kedua Chelsea melepasi Van Spender Besar..Yup, aku akui memang offside, tayang ulang kali memang Linesman bersalah, tetapi tidak lama selepas itu, Mike Dean memberikan favour untuk Manure pula, Gol dari Subs Macheda jelas handball, yup terkena dada dan terkena tangan, jelas dia cuba menahan bola menggunakan tangan..Sorang lagi adik Henry dan Maradona..Disebabkan Didi offside, jadi aku pon tak kisah la gol tu, amik la bagi fan Manure yang merengek-rengek seperti manager mereka..Fair bukan?? Kesimpulannya The Blues menang secara adil 1-0.. Chelsea bertahan dan kita berjaya menakluk Old Kerepot kali pertama dalam masa 4 tahun!!

Match Highlight :



Kesimpulan match nie :

-Manure sememangnya One-Man-Team!! Diorang takde Rooney je dah merepek macam Dunia Nak Kiamat..Diorang tak tengok lagi Injury List Chelsea; Essien, Carvalho, Ivanovic, Ashley Cole, Bosingwa kesemuanya First Team Regular player, Chelsea tak tergugat pon, siap boleh main cantik lagi kat Old Kerepot..No Rooney, No Chance!! Chelsea for Premiership!!

-Teamwork semakin mantapp!! Football adalah permainan berpasukan bukannya individu, skuad kita kini lebih bersatu, setiap pemain bermain sebagai satu team, reliable to each other, yang membolehkan Chelsea menjadi sebuah team yang sukar dikalahkan kini..Bersatu Teguh, Bercerai Roboh!!

-Beberapa pemain sudah menunujukkan Value mereka..Zhirkov menunjukkan betapa tag $18 juta yang dimiliki adalh setimpal dengan bakat yang dia ada..Defensive yang mantap juga Offensive yang marvellous seperti larian2 pantas yang kerap memberikan masalah kepada Neville..Ashley sudah pasti amat risau posisinya akan dicuri kini..Deco seperti muda kembali, possesion kita di First Half banyak diperoleh dari kebijaksanaan pemain Portugal nie..Seperti Xavi dia mempermainkan midfield Manure..Joey adalah satu lagi player yang kian meningkat!! Gol pertama memang Top Class, manakala larian, vision dan passing ability sepanjang match jelas kelebihan Joey..Through Pass untuk Ferreira adalah Genius!! Worth a Contract and World Cup Place??

-Carletto menunujukkan mengapa dia bakal menjadi Manager Pertama Stay di Chelsea selepas Jose..5 kemenangan dari 5 match menentang Big 4, Double kepada Manure dan Arsenal, jelas menunjukkan dia mendominasi EPL musim nie..Harap Decision ability Carletto yang agak teruk sebelum ini akan terus diperbaiki..Kemasukan Didi dan Kalou sememangnya keputusan yang Tepat!! Nice One Don!!


Papepon ini adalah permulaan, kita sudah mendapat platform terbaik untuk menjadi EPL Champions, hanya 5 match tinggal, kita belum lagi konfem juara, jangan angkuh dan kekalkan prestasi yang ada, aku yakin kita mampu teruskan kemaraan dan merangkul Trofi Premiership!! Next Match Villa menanti di Semi FA Cup, tumpaskan Villains, Big Chance Double for Chelsea!! KTBFFH!!



Note : Bagi sesape tengok match highlight kat atas, komen Joey lepas match memang best :

"I didnt think I'm finished, if I can play regularly for Champions, sorry, I mean Chelsea, we will be Champions, I will find every minute I can to play like this. My focus is Chelsea right now, I just want to play football like always"


Haha, of course, we will be Champions!! Nice One Joey!!






2 comments:

Unknown said...

bernas. xpe. tggu akhir season. i bet u my word.

GGMU

kamilashraff@yahoo.com

Raiden said...

haha tgok dan lihat je la..

No one can stop us now!!

KTBFFH!!