The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Tuesday, April 13, 2010

1 Preview : Ayuh jarakkan jurang!!

Malam nie The Blues mempunyai peluang terbaik untuk meletakkan setapak lebih dekat kepada trofi EPL..Keputusan seri Blacburn-Manure tempohari membolehkan kita mendapat peluang menjarakkan standing kepada 4 mata di kemuncak liga!!

Kita akan menghadapi Bolton Wonderpet malam nie di Stamford Bridge namun jangan dipandang rendah kerana mereka mempunyai skuad yang lebih segar (takde game weekend) berbanding Chelsea yang masih terasa bahang match FA Cup 3 hari lalu..Namun kita mempunyai favour kerana berada di Home, harap digunakan sepenuhnya untuk mendominasi Bolton..

Carletto dijangka melakukan rotation kerana dalam masa 3-4 hari lagi kita akan bertemu Spurs pula di White Hart Lane.. skuad kita agak kecil akibat injury list justeru fitness pemain2 utama perlu dijaga rapi..Kata-kata Carletto :

'Some players I want to rest, for sure will start from the beginning Ballack, and Kalou in place of Joe Cole. For the strikers I want to take a decision tomorrow. Defensively we are doing well, I don't have a possibility to change some players, Ferreira, Alex, Terry, Zhirkov are doing well."


Berdasarkan apa yang dikatakan Carletto, aku menjangkakan skuad kita malam ini :

----------Cech----------
Ferreira-JT-Alex-Zhirkov
--Lamps-Mikel-Ballack--
--Kalou-Anelka-Malouda--

Result prediction : Chelsea (2) - Bolton (0)

Walupun Didi direhatkan, Anelka aku yakin mampu menjalankan tugas dengan baik seperti apa yang dilakukan kepada Villains dengan result 7-1..Lampard dan Malouda mampu menjadi finishing walaupun tanpa Didi..Sebarang kemungkinan aku harap Carletto cepat bertindak dengan melakukan subs..

Apa yang merisaukan aku adalah kemunculan Ballack dan ketiadaan Deco dalam starting lineup..Deco menjadi tunjang utama kebangkitan kita dalam beberapa match lepas, kepantasan, dribble dan vision Deco membaca permainan jelas satu kelebihan yang tidak dimiliki Ballack..Harap Carletto akan memasukkan Deco segera sekiranya Ballack tidak dapat menjalankan fungsinya dengan baik atau sering berlari lembab seperti biasa..Alternatif lain mungkin Mikel perlu menjadi korban dan Ballack-Deco-Lamps menjadi starting lineup..Keputusan di tangan Carletto dan aku harap dia membuat keputusan yang tepat..

Kemenangan malam nie sudah tentu akan memberikan kelebihan penuh kepada Chelsea dalam perebutan trofi EPL..dengan kanak2 Arsenal dijangka tewas kepada ayam Spurs, kita mampu menjarakkan mata ke atas kedua2 rival ini sekaligus..Tumpaskan Bolton, padamkan segala harapan Manure dan Arsenal, kita semakin hampir untuk bergelar Juara England!! Ada Berann?? KTBFFH!!


Match LIVE ESPN 2.45 pg Rabu



1 comment:

eddie dewanaga said...

match pagi besok.. azam gua, balik karang, tido... 2.30am bangun bancuh nes O...

kita mesti menang bro.
gua dah excited campur risau ni.