The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Friday, April 16, 2010

1 Lagi Lagi Kisah Jersi Baru!!

Oh ya, masih lagi teruja dengan kemunculan jersi baru 2010-11, aku ingin memberi beberapa ulasan mengenai perisai baru kita ini yang sememangnya superb..

Jersi terbaru nie yang menggunakan teknologi adidas TechFit™ menonjolkan sisi otot bagi para pemain yang berbadan sasa..memang sesuai untuk sesape yang kuat pegi gym badan pon macam Essien, Didi..Kalou?? emm..

MERAH??

Jersi baru nie diinspirasikan dari jersi tradisi Chelsea, aku yakin pasti ramai yang nampak kolar yang berwarna merah yang agak menceroboh jiwa 'biru' setiap penyokong Chelsea..Merah adalah kaler Arsenal, Liverpool dan MU justeru boleh dikatakan ada yang membangkang..Tapi perlu diingat sebenarnya pada badge Chelsea memang ada kaler merah (pada warna bunga)..secara sejarahnya pulak, kita sebenarnya dah pernah menggunakan elemen red pada jersi2 zaman tok kaduk dulu iaitu pada tahun 1953, 1959 walaupun hanya sedikit (sejalur merah je pada stokin) dan beberapa kali juga ia digunakan sehinggalah tahun 1990 kita berhenti menggunakan elemen kaler merah berdarah nie mungkin atas alasan rivalry dan kaler biru, putih, kuning dan hitam lebih diutamakan dalam pembuatan jersey kita sehingga kini..

MADE FROM 100% CHELSEA

Bertemakan 'Made from 100% Chelsea' pasti korang tertanya2 apa kebendanya nie?? untuk mengimbau zaman pre-historic The Blues dahulu, jersi ini dicipta berdasarkan rekaan zaman 1950-an dulu..Sir Peter Blake yang merupakan legendary artist telah diberi tugasan untuk mereka atwork bagi meraikan kisah dan warna warni sepannjang history Chelsea dari dulu hingga kini dengan mengaitkan kepada aspek2 yang ada pada jersi baru ini, dari sudut warna, design dan hatta fabrik sekalipon diselusuri dengan rapi..

Oh ya, korang leh usha hasil kerja Sir Peter Blake dan 'Made From 100% Chelsea' campaign nie kat laman web nie : www.adidas.com/madefromchelsea ( Memang best!! Wajib tengok!!)

Barisan Terry dan Co akan merasmikan jersi nie pada match terakhir premiership menentang Wigan bulan depan (6 May)..Kita akan melihat sekali lagi jersi nie diperagakan pada Final FA Cup nanti 15 May..Justeru mungkin kita dapat melihat kita memegang kedua-dua trofi Double menggunakan perisai baru kita nie, sememangnya cara terbaik untuk merasmikan jersi terbaru..Harap2 jersi nie mampu jugak membawa tuah kepada kita di Europe season depan..Pasnie leh la usha-usha kat Padang Besar dan Rantau Panjang..hehe..KTBFFH!!

Video behind-the-scenes-launching :

1 comment:

r.k said...

kata blues army , order online terus je lah .. tak sampai singgit sehari pun !