The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Saturday, April 10, 2010

1 Preview : Wembley, Wembley, Wemb(er)ley...


Where ever they go we`ll follow our team,
For we are the Chelsea and we are supreme,
We'll never be mastered by no northern bastards,
And we'll keep the blue flag flying high,
Flying high, up in the sky,
We'll keep the blue flag flying high
From Stamford Bridge to Wemb(er)ley
We'll keep the blue flag flying high


Malam nie kita akan bertemu Villa dalam semi final FA Cup, yup match ini akan menentukan samada kita akan berada di final buat kali kedua berturut2 dan merangkul piala ini buat kali ke 11 dalam rekod kelab..Pertemuan di Wembley malam ini boleh dikatakan permanas badan sebelum match Final yang sebenar di Wembley 15 May nanti..

Menentnang Villa sudah tentu dikatakan mudah selepas kita meng'ayamkan' mereka 7-1 dua minggu lalu, tetapi awas!! Match FA Cup adalah berlainan, dan Villains kali nie lebih bersedia berbanding pertemuan terakhir..Sudah tentu mereka mahukan revenge, dan aku harap Chelsea tidak memandang mudah pihak lawan, ak yakin kita akan mara!!

Sekiranya ada yang mengatakan match terakhir 7-1 mudah kerana bermain di Bridge, kubu kebal The Blues, mereka silap dan perlu berasa lebih risau kerana Wembley adalah Home Kedua Chelsea!! Wembley sememangnya sinonim dengan Chelsea, match terakhir di Old Wembley yang ditubuhkan pada 1923 adalah Final FA Cup tahun 2000 antara Chelsea dan Villa (ironic??) di mana The Blues berjaya meraih kemenangan 1-0 hasil jaringan Di Matteo meninggalkan sejarah Chelsea sebagai pasukan terakhir memenangi match di Old Wembley..7 tahun berlalu, selepas dibina semula, New Wembley dibuka pada tahun 2007 dan final FA Cup pertama di sini juga dimenangi oleh Chelsea ke ats rival Manure dengan kemenangan 1-0 hasil jaringan siapa lagi kalau bukan Didi!!! Sekiranya belum cukup, season lepas kita bertemu Arsenal di di Wembley dan sekali lagi tuah Wembley melekat kuat kepada The Blues apabila kita menolak kanak2 Wedges yang masih mentah tak kenal Wembley dengan jaringan 2-1..Final FA Cup season lepas menemukan kita bersama Everton..Kemenangan 2-1 hasil jaringan Lampard dan Didi membolehkan kita mengucup piala ke-10 FA di Wembley!! Malam nie kita akan beraksi sekali lagi di Wembley, dan sudah tentu korang tahu tuah akan berada di pihak yang mana bukan??

Okey mengenai update pemain, skuad Chelsea tiada perubahan, tiada injury terbaru, juga tiada pemain yang sembuh, hanya Ivanovic masih doubful (yahoo??), skuad yang sama seperti menentang Manure akan kita lihat malam nie..Villains pula mungkin dapat menurunkan Dunne dan Milner yang kembali fit malam nie..

Barisan malam nie :

Aston Villa : Friedel, Guzan, Cuellar, Luke Young, Beye, Dunne, Collins, Davies, Warnock, Downing, Milner, Petrov, Sidwell, Delph, Ashley Young, Carew, Agbonlahor, Heskey, Delfouneso, Albrighton, Clark.

Chelsea : Cech, Hilario, Turnbull, Kalou, Alex, Drogba, Malouda, Terry, Borini, Lampard, Mikel, Deco, Anelka, Zhirkov, J Cole, Belletti, Ballack, Kakuta, Sturridge, Ferreira, Bruma, Ivanovic.

Harap kita tidak dikaburi dengan kemenangan besar 7-1 dua minggu lalu, malam ini adalah match yang berbeza, tetapi tidak bermakna kita perlu terlampau berhati2, bermain seperti biasa, aku yakin Villains hanyalah pasukan murahan yang mampu kita permainkan..

Formasi 4-3-3 akan kekal menjadi taruhan, dan Malouda akan menjadi sumber inspirasi malam nie..posisi lain mungkin tiada perubahan, Joey aku yakin akan kekal dalam skuad..Didi atau Anelka?? Aku mungkin akan memilih Didi, kerana sememangnya dia kerap menjaringkan gol dalam match2 penting, dan dia memang suka menjaringkan gol di Wembley!!

Formasi malam nie :
---------Cech---------
Ferreira-JT-Alex-Zhirkov
---Lamps-Mikel-Deco--
---Joey-Didi-Malouda--

Result Prediction : Chelsea (2)- Villains (0)


Match LIVE 12.00 tgh mlm

From Stamford Bridge to Wemb(er)ley
We'll keep the blue flag flying high!!




1 comment: