The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Friday, April 2, 2010

3 Beware the 13th Man!!

Seperti diketahui kita akan beraksi di Old Kerepot malam esok, dan Manure akan memperoleh sokongan penuh dari home fan hampir 75,000 penonton esok..Home Fan sering digelar 12th man dalam satu-satu match, di mana mereka mampu memberikan perbezaan dengan sokongan dan suara2 lantang sokongan kepada Home Team..

Tetapi seramai mana 12th man nie, mereka hanyalah penonton bagi aku, tidak banyak yang mereka boleh lakukan selain dari memekik maki hamun pihak lawan dan bersorak untuk pemain kesukaan mereka..Aku tidak risau mengenai 12th man, yang aku risaukan adalah 13th man yang akan mnentukan match malam esok..Who's 13th Man??

13th Man adalah referee yang akan mengadili match malam sok..Amat tipikal, di Old Kerepot pihak lawan selalunya akan menjadi mangsa pengadilan yang biased dan kebanyakannya favour kepada Manure..Tidak Percaya?? Tanya Arsenal dan Liverpool apa yang berlaku di Old Kerepot..

1) Rooney dive untuk mendapatkan penalti lawan Arsenal awal musim dulu..
Result akhir Manure menang 2-1..


2) Foul di luar kotak dapat Penalti?? Total Nonsense. Mascherano dikatakan mengasari Valencia membolehkan Manure dapat penalti..Result akhir Manure menang juga 2-1..

Inilah sebabnya aku kurang ngam dengan Manure..Pak Gasang sememangnya banyak konco2 dalam EPL, hatta dalam referee dan FA..Manure selalunya menggunakan taktik kotor dan strategi mereka untuk menang memang memualkan aku dari dulu..

Mike Dean

Match malam esok akan diadili oleh Mike Dean, referee yang mengadili kita sewaktu tewas 2-4 kepada Man City bulan lalu..Dalam match tu memang dia kita main macam haram, tapi dari refereeing, tiada kesalahan dari Dean..Harap dia tidak akan berat sebelah dan mengadili match malam nanti dengan seadil-adilnya..Ikut la panduan dalam buku yang dipelajari semasa nak dapat Lesen Pengadilan, bukannya kata2 Si Tua Hidung Merah nanti..Bring the Fair Play!!





3 comments:

esofagus said...

susah dude..ref memang biased giler kat old kerefot..

Raiden said...

Betul R.K?? hmm aku pun tak sempat check..

tapi masa Lampard kena ambil 3 kali penalti masa lawan West Ham haritu die gak..dan sent off Ballack dan Belleti lawan ManCee..dia gak..

nampaknya aku sudah terbau konspirasi..

Unknown said...

one of the pengulas said, if dikasari di luar kotak penalti dan jatuh didlm kotak, ianya ternyata offside