The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Tuesday, March 30, 2010

2 Malouda : Di Sebalik 2 x 5


2 x 5??

Tertarik juga dengan soalan dari i man (thanks!!), yup, dah lama aku perhatikan, tapi tak tergerak rasa nak men'google' dan mencari maksud di sebalik gaya celebration Florent Malouda..Mungkin kini dah hampir setiap game Flo goal, 4 gol dalam dua last game, jadi boleh kata 4 kali dapat usha gaya celebration Flo yang agak unik..Whats the Story??

Okeh sebenarnya gaya 2 x 5 yang ditunjukkan oleh Flo sebenarnya merujuk kepada contribution untuk Fugee’s YelĂ© Haiti charity, sebuah pertubuhan yang melakukan kerja2 kemanusiaan di Haiti..Diasaskan oleh Wyclef Jean (rapper terkemuka tu!!) pada tahun 2005 dan kini kian giat menjalankan aktiviti untuk mendapatkan sumbangan dan perhatian masyarakat dunia hasil dari tragedi gempa bumi yang menimpa Haiti Januari lalu..

Nak dipendekkan cerita, Malouda kini menjadi duta pertubuhan ini dan gaya celebration dia sewaktu menjaringkan gol adalah significance untuk mengingatkan orang ramai mengenai mangsa2 tragedi Haiti..Buat baik dibalas baik, mungkin hasil usaha kebajikan nie, Malouda kini dapat perform bagus..Malouda-pemain yang cekal dan berhati mulia!!

"Me going to Haiti to help was a project we were thinking about before the earthquake. Of course, things have changed because of that, but I would say it’s still possible for the Haitian people to think about a positive thing like playing football," said Malouda.

Harap pertubuhan nie dapat membangunkan Haiti, dan ramai lagi pemain2 bolasepak melakukan aktiviti2 berguna macam nie daripada lepak kat pub je tiap2 malam..Semoga Malouda dapat menjaringkan gol demi gol dan menyebarkan mesej2 ini ke seluruh dunia..

Artikel Berkaitan, klik sini

Mesej ke seluruh Dunia : Help Haiti!!


Note : Disebabkan aku agak busy, dan Chelsea pon tiada match pertengahan minggu nie, mugkin aku akan kurang update news sepanjang weekend..Tapi match preview lawan Manure Sabtu depan aku akan buat, itu adalah pasti!!..Sory bebanyak dan Keep The Blues Flag Flying High!!

2 comments:

eddie dewanaga said...

we are the world...!!!

eddie dewanaga said...
This comment has been removed by the author.