The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Sunday, January 31, 2010

3 Tandukan Berapi JT!!

Hikmat tandukan kepala besi Shaolin??

Tandukan padu Captain Fantastic JT semalam sememangnya melegakan hati ak yang tengah usha kat kedai mamak semalam, dengan membe ak dak MU pon tgok, malu gak kalo dapt seri je..nasib baik kita menang 2-1 dan menjarakkan diri dengan 4 mata di atas!! Malam nie leh la gelak2 tgok dua ekor team bawah bergaduh sesama sendiri ha3..

Match bermula dengan Carletto memutuskan tidak menggunakan Didi dan Kalou untuk direhatkan menjelang pertemuan menentang Hullahup Rabu nie dan formasi 4-3-3 kekal menjadi pilihan..Alex dan Zhirkov dimasukkan menggantikan Carvalho dan Deco..bahagaian serangan tidak berubah kerana gandingan JC-Anelka-Malouda sememangnya antara gandingan terbaik di premiership kini!!

Perlawanan first half agak hambar dan ak nampak kita agak kaku di tempat lawan, sampai habis air sirap ak sedut kasi hilang bosan..Logik gak sebab kita dah lame tak merasai kemenangan di away game sejak November..kat Bridge lain citer lak sampai bosan asyik menang je..

Brock Lesnar jadi keeper?? Sure bolos la beb..

Walaupun kaku, seperti kata Mamu Raja Lawak, gol mesti mari!! Gandingan JC-Malouda-Anelka sekali lagi menjadi dengan counter attack pantas Chelsea dimulakan oleh Joe Cole yang cross cantek untuk ahli nujum dan setup baik punyer untuk Anelka mudah menolak bola masuk melepasi keeper Burnley yang muke macam Brock Lesnar ahli gusti..Half Time Chelsea mendahului 1-0!!

Tapi sepandai2 tupai melompat, Alex lak tak reti nak lompat..Serangan sulung Burnley di awal Second Half sememangya satu tragedi sebab ak tgok diorang nie takde la threat sangat depan gawang Chelsea tapi hantaran tinggi gagal dikawal baik oleh Alex lalu dirampas oleh Fletcher dan merembat gol melepasi Si Gelabah Cech..1-1

Dah terhantuk baru la nak men betul2..Seperti kena ketuk kat kepala dengan tongkat Ali Pak Ali, player2 Chelsea baru la kembali mempamerkan corak2 seranagan yang berbahaya dan passing kembail lancar dan winger kembali bergerak pantas..Sayang walaupun banyak serangan dilakukan tapi kita masih gagal mencari gol pendahuluan..Jaringan Joe Cole dibatalkan akibat Offside dan Burnley semakin lama ak tgok semakin ramai player die di dalam Kotak penalti..Sturridge dan Deco dimasukkan menggantikan kembar Cole, JC dan AC dan Sturridge segera memberikan impak dengan dribbling cantek di sayap kanan yang memberikan sepakan sudut untuk Chelsea..

Tandukan untuk media England!!

Lampard mengambil corner dan satu kepala yang familiar menanduk deras untuk gol kemenangan Chelsea di minit ke 82 melepasi Brock Lesnar dan kepala 2 adalah Kapten JT!! Memang deras dan ak rase memang sikit keeper yang boleh tepis tandukan nie..Tandukan berapi JT nie memang membakar Burn-Ley namun ad satu yang tersirat, ia turut membakar kata2 media yang menecemuh JT sepanjang 2-3 hari nie..

Para pemain The Blues memberikan sokongan untuk JT selepas jaringan

Gaya Kapten : JT tak celebrate goal dan berterima kasih kepada support dari Fan Chelsea di Turf Moor

Bagi aku JT memang proffesional, walaupuna ad masalh personal di luar padang (berita lanjut, KLIK SINI ), dia tetap komited dalam match dan gol kemenangan nie membuktikan dia adalah kapten sebenar untuk kelab dan negara..Walaupun apa yang terjadi ak rase die patut still jadi leader sebab tiada sape yang perfect..Berita nie memang kecoh dengan media England dah menaruh minyak dalam api tapi ak yakin tandukan JT lebih berbisa!!

Okey lupakan mengenai kes nie, akhirnya kita menang 2-1 dan berjaya menjarakkan diri di tempat teratas..Jika berjaya menang lawan Hull, satu lagi perlawanan yang sukar di tempat lawan, kita akan berda di kedudukan yang selesa menjelang pertemuan dengan Arsenal minggu depan..Walau ape pon result malam nie antara Arsenal- MU, kita akan mendapat manfaat gak so tok Fan Chelsea malam nie, enjoy the game!!

Match highlight kali nie berbeza sket, mungkin sebab nak taun baru cina kot huhu..papepon momantai,layan je la vid nie, KTBFFH!!



Sila hantarkan komen korang lepas bace entri nie, Thanks!!

3 comments:

eddie dewanaga said...

awal pagi rabu, game dgn hull city, bro... pukul 3 am. boleh rabak bijik mata...!!!

but i guess, it is okay though, nak kena training utk berjaga sepanjang world cup ni...

Raiden said...

haha betul 2 eddie..ak pon dah bape ari x tido pagi..mcm kelawar!!

Raiden said...

Tapi WC lagi teruk r, selang 2-3 hari ad macth pagi, EPL nie boleh berlatih sikit2 kasi kuat bijik mata 2 huhu