The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Monday, January 4, 2010

0 5 Star-Ridge!!

Beautiful.Marvellous.No Mercy. 3 perkataan nie menggambarkan kemenangan bermakna Chelsea semalam ke atas Watford dengan mengayamkan diorang 5-0 dan memulakan tahun 2010 dengan upacara yang gemilang di Stamford Bridge..

Seolah-olah mendapat seruan dari blog The Blues Army, Carletto melakukan sesuatu perubahan malam semalam dengan formasi 4-3-3/4-5-1 semalam menjadi tauruhan dengan Sturridge menjadi lone striker di barisan hadapan dengan Joe Cole dan Malouda beraksi di bahagian sayap..Zhirkov, Beletti dan Lampard mengisi posisi 3 di bahagaian midfield..Guess what?? Kita mampu menampilkan aksi menyerang yang hebat walaupun tanpa Essien dan Didi..

Tak payah ak nak citekan banyak2 sebab match nie mmg didominasi sepenuhnya oleh Chelsea..2 gol dari Strurridge, 1 gol dari Lampard dan Malouda serta satu own goal cukup untuk membenam harapan team Waksemput nak wat kejutan..kemasukan Kakuta, Matic dan Borini di hujung game hanya sekadar penyeri majlis..

Sturridge dah pasti menjadi tumpuan..menjaringkan gol pertama die untuk Chelsea dan gol kedua adalah bonus untuk pemain muda nie yang sentiasa sabar untuk menanti peluang untuk menembusi kesebelasan utama The Blues..Tanpa Didi dan Kalou, peluang untuk beraksi nampak cerah dan Sturridge memang menggunakan peluang yang diberi sebaik mgkin..Setelah menampilkan beberapa aksi yang menarik dalam 2-3 match lepas, bagi aku 2 gol malam nie sememangnya berhak dimiliki oleh Sturridge..

Zhirkov menampilkan aksi yang tak kurang hebat dengan setup untuk gol ke 3 dan ke 5 dan ak nampak die sendiri lebih selesa beraksi di posisi midfield..Malouda yang kecoh kata nak blah masih boleh tersenyum dengan gol 3 dan aksi die nampak ok mgkin kerana kita main sayap malam tadi iaitu posisi yang disukai oleh Malouda..

MU dulu ad Beckham, Leeds lak ad Beckford

Papepon pe yang lebih menggembirakan aku adalah kemenangan 1-0 team divisyen ke-3 Leeds ke atas team Setan yang hangus dibakar di laman sendiri sekaligus menendang MU keluar dari FA Cup..Mu nie layak masuk divisyen keempat je haha..huh kurang satu parasit..

Kemenangan nie xleh nak dibanggakan sangat sebab Watford nie team liga Coca cola (Div2) je jadi jangan ingat team kita dah hebat sebab pasnie kita akan beraksi semula di EPL yang lebih kompetitif..Mase 2 barulah ujian sebenar bermula..Papepon mentaliti pemain ak pasti akan meningkat dengan kemenangan besar nie dan ak harap diorang leh maintain dengan winning mentality..FA Cup seterusnya kita akan bertemu Preston North End pada 23/24 Jan nie..Next game EPL Hull City akan menjadi lawan dan kepulangan Anelka amat dinanti kasi jentera serangan kita lebih umpphhh!! KTBFFH!!

Match Highlight :


No comments: