The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Sunday, January 10, 2010

1 DIDIsember!!

Harimau mati meninggalkan belang, Didi pergi anugerah datang..pemergian Didi ke Afrika tetap meninggalkan kesan dan persembahan hebat die sepanjang separuh musim nie tidak dipandang sebelah mata je..baru je mendapat anugerah PFA Fans' Premier League Player of the Month for December minggu lepas, satu lagi anugerah mari dan lebih besar iaitu Didi dinobatkan selaku BBC African Footballer of the Year for 2009!!

Menewaskan pesaing2 lain seperti Michael Essien, Samuel Eto'o, Yaya Touré dan Tresor Mputu Mabi, Didi memperoleh undian tertinggi dengan pemenang dikira berdasarkan vote dari fan melalui website BBC..

Korang tgok muke Essien " Hah, ak xmenang ke?? Hampeh tol Didi"

Menjaringkan free kick yang cantik ketika menentang Sengal, dua gol menentang Evertong dan gol penyamaan ketika menentang Fulham cukup untuk menaikkan nama Didi sebagai antara penyerang terhebat dunia dan 2 belum kira performance die sepanjang separuh musim nie yang bermain dengan teamwork dan dua assist menentang Fool menunjukkan Didi bukanlah penyerang semata tetapi juga banyak membantu teammate lain mencari gol..Hebat di udara, rembatan yang kencang, finishing yang precise serta hebat dalam mengambil sepakan free kick membuktikan Didi sememangnya complete player..

Masih lagi beraksi dengan Ivory dan haritu die sempat sumbat sebijik msa friendly..pehh xhenti2 nak sumbat gol Didi nie..Semoga kepulangannya nanti tanpa kecederaan dan mampu memberikan impak yang lebih hebat!! Congrats Didi!!


1 comment:

KampungChelsea said...

selalunya BBC African Footballer of the Year dimenangi leh essien atau eto'o tapi musim ni menang ke drogba,tapi drogba mmg layak la sebab kalau ikut prestasi die tahun lepas dan tahun ni memang die layak 100% dpt anugerah ni...harap tahun ni gak dpt pemain terbaik dunia plak