The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Monday, February 21, 2011

0 Pesanan Seniore'

Ini bukan Muhammad Ali


Nie bukan aku yang cakap, tapi bro legend Centre Back Chelsea sendiri, Marcel Dessaily mengenai situasi Carlo :

"In my opinion we need to give some credit and time to Carlo so he can reorganise the team," Desailly said. "He needs to get the three-man midfield back to its best, which is not easy with Frank Lampard and Michael Essien still recovering their form after long-term injuries.

"Also Ramires is a newish player and still needs time to settle. Then they can start performing again.

"There is also the small matter of getting Fernando Torres used to playing with Didier Drogba, who himself has had problems with his fitness.

"All these things were out of Carlo’s control in a way, with lots of small things that need readjustment. Six months ago he was the man and, with a few things happening behind the scenes too, you cannot immediately blame him."



Selain Zola, Bro Dess nie memang aku minat, sebagai seorang Captain, Rock Defender dan pemenang Piala Dunia, dia memang popular di kalangan fan..Membentuk gandingan mantap bersama Frank Labeouf dibahagian tengah, duo ini menjadi benteng kukuh yang memenangi FA Cup pada 2000 menewaskan Aston Villa..Apa yang aku puji mengenai Dess adalah dia merupakan mentor yang fantastik ketika JT masih muda dan mentah ketika itu..Malah Dess juga yang memberi tunjuk ajar kepada Young JT untuk menjadi defender yang kental sepertinya, dan yang amat penting membentuk sifat kepimpinannya menjadi Captain Marvel yang kita kenali sekarang..Harap JT juga dapat melakukan perkara yang sama, menjadi mentor kepada David Luiz yang masih muda..Tunjuk ajar ku sifu!!

Haha alang-alang tetibe citer pasal Dessaily, mesti korang nak tau apa dia buat skang bukan?? Dia sekarang sedang dalam proses nak mendapatkan Coaching Badge, mengikuti jejak Di matteo dan Zola untuk menjadi manager..Apa yang menarik adalah Dess disebut untuk mengambil jawatan sebagai manager negara kelahirannya, Ghana..Rancangan asalnya adalah untuk mengemudi Black Stars di WC 2010 tetapi kelewatannya untuk mendapatkan lesen (ditangguh selama 4 bulan akibat masalah dalaman) menyebabkan plan tersebut perlu ditangguh..Hanya masa menentukan samada dia akan dapat merealisasikan impian dia atau tidak..Apapun all the best untuk bekas kapten marvel kita, KTBFFH!!


No comments: