The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Monday, February 7, 2011

0 "Berikan Torres masa"


Carlo mempertahankan Torres pada debut match yang kurang menjadi..Carlo mengatakan Nando perlukan masa untuk mendapat keserasian dan dia akan stick kepada 3 striker di hadapan seperti semalam..

'Fernando tried to do something, he had good movement and did a good job. He has to try in the training sessions to combine well with the other strikers but this is normal after one game.

'He has experience, he has confidence and he didn't show problems before the game. He was enthusiastic to play and didn't show a problem. I took him out because after 60 minutes and a very busy week for him it was good to take him out.'

'The problem was not these players together, they have a lot of quality,' the Italian argued. 'I have to try to put them together and I will try to do everything to put them together. They have fantastic quality, their shape was good. Obviously we could play better as a team, not just in front, but when you don't play quick from the back you have difficulty to find space in front.'


Tidak menyalahkan Torres kerana bagi aku dia ada potensi cuma mungkin formasi tak kena semalam..Carlo juga wajar dipuji kerana memberikan kelainan dan mencuba untuk menggandingkan Didi dan Torres di hadapan walaupun berisiko namun bagi aku hanya ada satu cara sahaja bagi membolehkan kita melihat nilai sebenar Torres; iaitu drop Drogba dan main 4-3-3..Eksperimen semalam agak jelas kita agak kaku dengan diamond seperti aksi awal musim lepas dan ketiadaan pemain sayap menyebabkan kita kurang menggunakan space di atas padang..Harap Carlo menilai kembali prestasi Drog, dan ambik risiko ini untuk mencipta sesuatu yang baru..Takde gunanya letak semua star jikalau skuad tak seimbang..Adakah 11 Messi akan menjuarai Champions League?? Fikir-fikirkanlah..Yeah, aku jugak agak kecewa Ramires tak main semalam, tetapi David Luiz adalah faktor utama aku yakin masalah defence kita akan selesai..

Dengan kekalahan semalam, peluang Chelsea untuk mempertahankan kejuaraan liga nampaknya sudah tertutup rapat..Aku harap kita kini menumpukan usaha untuk memastikan kedudukan Top 4 pada akhir musim..Dengan tinggal 12 game, serta dikejar rapat oleh Spurs, juga kini Liverpool saingan semakin sengit..The Blues akan menghadapi Manure dua kali, serta Spurs dan Mancee dalam baki perlawanan..Dengan rehat International minggu nie, diharap Carlo dapat memberikan latihan terbaik bagi membentuk formasi yang mantap bersama dua pemain baru kita untuk persiapan next game 14 Feb menentang Fulham..

Di samping FA Cup, CL masih memberi harapan namun ia bergantung kepada bagaimana Carlo menyusun Torres selepas ini samada mampu menjadi hit atau tidak menjelang pembukaan kalah mati 16 Feb nie..Tak dilupakan Barca tetap akan menjadi faveret musim nie..Chelsea till I die, KTBFFH!!


No comments: