The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Friday, February 25, 2011

0 Mengulangi Milan 2007

Moh pergi Wembley!!!


Cibai di liga, gempak di Eropah - Selain Liverpool yang mencipta kejutan pada 2005, skuad Milan juga antara yang mengejutkan penganalis bolasepak apabila menjuarai Liga Juara-Juara pada 2007..Dengan Chelsea kini di tangga kelima liga, tetapi masih berpeluang memenangi CL, segalanya tak mustahil..Apa yang penting adalah kita mempunyai manager yang mengemudi skuad Milan 4 tahun lepas melepasi Celtic, Bayern, Manure di peringkat kalah mati seterusnya meleburkan Liverpool di Athens untuk merangkul kejuaraan Eropah ke-7 buat Rossoneri..Selepas kemenangan 2-0 Chelsea di Copenhagen, The Blues hampir pasti ke Last 8 dan mari kita dengar apa kata Carlo :

“The season is not finished. A lot of times, I've been able to manage this moment. I want to remind you in 2007 it was the same situation (with AC Milan) and the Italian journalists know this. Maybe it (the current season) could be the best season that we (Chelsea) can ever have a memory of. Maybe it could be the worst. I don't know.”

“The Champions League is the most important competition. We are involved this season more than in other competition. We need to be focused and try and do everything to our best. We have to go game-by-game and we have to move on from this stage.”

Bagi sesiapa yang masih meragui keupayaan Chelsea mampu menyaingi skuad Milan 2007, boleh baca artikel nie (link)

Apapun kita masih dalam di peringkat awal kalah mati, masih awal untuk membuat sebarang spekulasi..Take step by step adalah langkah terbaik..Apa yang penting adalah kita harus meningkatkan corak permainan kita bermula sekarang ke tahap tertinggi kerana bermula dari suku akhir ke final adalah ujian sebenar..Sekiranya gandingan Torres-Anelka mampu menyaingi feat Kaka-Seedorf yang menggegar Eropah tahun 2007, CL dijangka akan dibawa berarak buat kali pertama sekitar SW6 London..In Carlo We Trust..Keep The Faith, Keep the Blues Flag Flying High!!



No comments: