The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Monday, November 22, 2010

0 Post match : Krisis di St Andrew??


Adakah krisis di kem Chelsea?? Adakah Carlo akan meninggalkan The Blues?? Lupakan pasal rumours hangat masa kini, aku cuma nak fokus pasal match lawan Brum haritu..

Okeh mungkin ada fan yang agak marah dengan result haritu, tetapi secara fair aku tak menganggap kita seharusnya kalah tempohari..Mungkin result tak menyebelahi kita tetapi bagi sesiapa yang melihat aksi kita dalam match nie, yeah, kita cuma unlucky!!

Kata Carletto :

'It is not good, I think that when you deserve to lose you have to lose, as against Sunderland,' the Italian began. 'When you deserve to win you have to win. We didn't win because I think we were unlucky.

'I have to say nothing to my team because everyone showed good spirit, good attitude, everyone wants to win, we played good football, had a lot of chances, but we lost. It is a difficult moment but we don't have to lose confidence.

'I was really disappointed with the performance against Sunderland, but this is different, just with the result. We have to know this is football and it's important to maintain confidence in our play and our ability.


Dalam match kelmarin, hanya gol Bowyer di minit 16 yang membezakan kedua- dua pasukan sekalgus memberikan kemenangan pertama Brum ke atas kita dalam masa 30 tahun, walaupun kita mengasak mereka secara bermati - matian dalam hempir keseluruhan match...Tidak seperti ketika menentang Sundal Land di mana kita dimonopoli setiap bahagian, menentang Brum boleh dikatakan kita bermain corak serangan dengan bagus, namun 2 kali mengenai palang, serta beberapa cubaan ditepis Ben 10 Foster menunjukkan kita agak malang di St Andrews kerana gagal membawa pulang 3 mata..

Walaupun corak permainan kita semakin improve, satu lagi masalah tetap kekal; DEFENSIVE HANCUR!! Jelas lagi nyata, kita memerlukan pemain pertahanan yang baru, muda lagi kental..Walaupun musim perpindahan belum bermula, dan kini bukan masa untuk mengemukakan solusi yang sepetutnya, hartap Carletto perlu sedar pertahanan kita tidak sekuat yang disangka..Pemergian Carvelho sememngnya memberi kesan kerana kita kurang CB yang bagus selain JT dan Alex..Malah Alex pon agak kurengg kini akibat dibelenggu kecederaan yang dikatakan memerlukan surgey segera..Lihatlah gol Bowyer, di manakah Alex?? Langsung tak marking pihak lawan sekalgus mengakibatkan kita hilang 3 mata secara percuma..




Krisis???? Apa krisis????

Semasa korang sedang membaca post nie, lihatlah di mana - mana laman bolasepak dunia; Goal. Com mahupun News Now, Soccernet mahupun Sokkernet; kesemuanya mengatakan perkara yang sama - CARLETTO AKAN DIPECAT!!

Satu je aku nak kata - JANGAN ULANGI KESILAPAN JOSE MOURINHO -

Masih ingat bagaimana Jose mengalami rentetan result yang teruk, dipecat oleh Roman, kemudian berpindah ke Inter, memenangi Treble (berserta CL idaman RA), dan kesemua Fan kini mengeluh dengan kesilapan melepaskan Jose?? Yeah aku harap jangan diulangi kesilapan lalu, Carletto adalah antara manager terbaik Chelsea selain Jose, malah aku yakin dia akan membina empayar yang lebih gemilang, hanya jika diberi masa yang cukup..

MENGAPA CARLO PERLU STAY??

- Double Champion dalam tangan
- Kita bermain lagi cantik di bawah Carlo berbanding Jose
- Dengan Carlo yang humble, kita lebih dihormati, dalam dan luar padang
- Alasan terakhir, perlu ke pecat Carlo?? Kita masih terklasemen, apa nak takut!!


Aku yakin masih tak terlambat untuk memperbaiki suasana, malah kita masih lagi consider favourite untuk memenangi liga musim nie..Corak permainan yang kian meningkat ketika menentang Brum menunjukkan kita masih boleh bermain bagus, malah aku melihat ia sebagai peningkatan 'positif'..Keep The Faith, kita masih Top of The League!! Menentang Zilina adalah timing yang bagus untuk meredakan diri dari tekanan match liga, aku harap kita dapat kembali ke landasan kemenangan secepat mungkin, sekligus menutup mulut busuk pengkritik!! KEEP THE BLUES FLAG FLYING HIGH!!!

No comments: