The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Wednesday, November 3, 2010

0 Preview : Mengejar Tiket Awal!!




Tiada tempat lebih bagus dari Home untuk mencatat kemenangan, apatah lagi bila mengetahui 3 mata akan melayakkan kita lebih awal ke pusingan kalah mati CL..Selepas menang 2-0 di Russia dua minggu lepas, kali nie kita akan berhadapan dengan lawan yang sama cuma kali ini kita mempunyai advantage lebih mahsyuk – bermain di Kubu Kebal Stamford Bridge!!

Perjalanan liga kita selepas ini akan memasuki fasa sukar – kita akan menentang Hardcore Team; Liverfool, Manure, Spuds, serta Sengal secara berturutan sehingga Boxing Day iaitu Krismas..Yeah, jadual liga kita semakin ketat dan padat justeru kalau boleh aku mahukan kita layak ke pusingan kalah mati CL secepat mungkin..Mendapat tiket lebih awal sudah tentu akan memberikan advantage supaya kita tidak perlu berhempas pulas dalam 2 match Group yang terakhir sekaligus beberapa pemain utama dapat direhatkan untuk match penting liga..

Jangan dipandang rendah Spartak Moscow, dah tentu mereka mahu membalas dendam ‘luka lama’ di Russia..Aku harap Carletto akan meletakkan barisan terkuat kita malam nie walaupun dibayangi match penting menentang Liverfool hujung minggu nanti..

Mengenai persediaan skuad, Malouda dan Bosingwa bakal diketepikan akibat slight injury di Ewood Park..Didi pulak dah tentu akan gembira dapat beraksi semula di pentas tertinggi Liga Juara – Juara selepas digantung 3 match sebelum nie..Berita baik Lampard 50% kemungkinan akan beraksi menenatang Liverpool nanti (yahoo!!)..Pemain seperti Zhirkov dan Ivanovic yang kian meningkat sudah tentu akan menyambung kembali aksi mabeles diorang di atas padang..Posisi lain bagi aku tiada perubahan..Kata- Kata Ancelotti :



'Malouda and Bosingwa are not available for tomorrow. Malouda has a problem on his ankle after a tackle in the last game,' reported Ancelotti. 'It's not a big problem but he won't be available for tomorrow. I hope he is ready for the game against Liverpool.

'Also Lampard is out, as is [Yossi] Benayoun, as we know, and Bosingwa is not ready for tomorrow. There is more than a 50 per cent possibility Lampard will be involved in the game against Liverpool.

'The other players are good, they've had a good recovery from the game against Blackburn but I want to look at all the players before I make a decision about the team tomorrow.

'Maybe I can change something compared to the line-up against Blackburn because I want to make sure all the players have recovered well.

'We have a lot of important games, tomorrow, against Liverpool, against Fulham and I want everyone in good condition with no injuries. I don't want to take a risk.

Skuad malam nie :

Cech
Ivanovic –JT-Alex-Ash
Mikel-Essien-Zhirkov
Anelka – Didi – Kalou

Result Prediction : Chelsea (3) – Spartak Moscow (0)

Match LIVE Astro 812 Khamis 03.45 pagi

Walaupun kita mahukan 3 mata penting di SB malam nie, aku berharap tiada kecederaan teruk akan berlaku kepada pemain The Blues..Perlawanan di Anfield hujung minggu ini sememangnya penting kerana walaupun Fool dah jadi team anak ayam, prestasi diorang dalam 2 match sebelumnya agak bagus..Tiada yang mudah dalam setiap match, dah tentu kita perlukan setiap pemain utama untuk fit sepenuhnya..Apapun jika kita menang 2 game seterusnya ini, dah tentu gempak giler beb, KTBFFH!!

No comments: