The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Monday, November 8, 2010

0 Lalai, Leka - Padah Menimpa

Sakit macam mana pon Ashley Cole kena rempuh, sakit lagi hati aku..

Kecewa?? Marah?? Sakit Hati?? Dah tentu – terutamanya bagi fanatik The Blues, tetapi mahu tak mahu kita harus terima kekalahan..Mungkin kita boleh berkata bermacam alasan ; bagaimana kalau player ini dimasukkan awal, jika player nie ada mesti kita menang..Semuanya dah lepas dan seorang winner harus mengakui kesilapan yang dilakukan dan yang lebih penting mengambil beberapa aspek untuk diperbaiki sebagai point positif..
Mengenai match kelmarin, boleh dikatakan kita dikalahkan oleh falsafah kita sendiri – Menyerang Secara Effisien..Jika dikira dari sudut permainan dan possession, Fool bagi aku tak sehebat mana malahan kita banyak menguasai perlawanan terutama ketika Second Half..Yup, ketajaman Torres secara tiba-tiba musim nie banyak memberikan perbezaan..Aspek effektif nie mengingatkan aku ketika kita menentang Arsenal awal musim..Dapat dilihat kita memenangi perlawanan kerana walaupun Arsenal menguasai possession, kita menang kerana barisan serangan kita amat tajam..Walaupun kurang mendapat peluang kita menggunakan setiap scoring oppurtinity untuk mendapatkan kemenangan selesa 2-0..Di Anfield kita diberikan pengajaran yang kita bakal menjadi mangsa sekiranya kita leka..Kita tewas kerana Fool memanfaatkan peluang yang ada, Second Half kita mempunyai 3 peluang menjaringkan gol dari Zhirkov, Malouda dan Didi dan jika berjaya conver t semua peluang aku yakin kita dah dapat 3 mata semalam..

Apapun aku malas nak ulas pasal perjalanan match semalam..Dipendekkan cerita kita memang sucks first half, tetapi second half kita boleh nampak aura champions muncul kembali cuma nasib je takde nak score: Dua Reina save, satu kena palang..

Faktor kita tewas :
- Missing Oppurtinity – Berlainan dengan match sebelumnya, Chelsea dilihat tak tajam dalam match nie walaupun corak hantaran, teamwork masih fabulous seperti biasa.. Kemunculan Didi memang penting cuma agak lewat untuk menyelamatkan keadaan..
- Van Desel – Reina oh Reina, hati kau keras, tepisan kau kemas..Seperti aku katakan sebelum nie, mamat botak nie memang sukar ditewaskan dan kecekapan dia menepis rembatan jarak dekat Malouda memang giler babeng..

Essien - Kegarangannya dirindui

- Mana Bison?? Ketiadaan Essien memang berita gembira buat Gerrard kerana tanpa The Bison kita agak lumpuh di bahagian midfield..Ramires sememangnya masih lagi dalam proses menyesuaikan diri dan dapat dilihat dia agak cuak dalam match besar camnie..Harap dia boleh Keep It Up dan mempamerkan aksi cemerlang kembali macam masa lawan Arsenal..

Finally, aku boleh kata kita tak sepenuhnya ‘kalah’ dalam match nie sebab walau bagaimanapun kita bermain football yang bagus dan tak terikut – ikut dengan corak permainan lawan..Cuma beberapa kesilapan kecil defensive menyebabkan kita tewas disamping kegagalan convert setiap peluang jaringan kepada gol..Apapun kita masih berada di Top Spot Premiership walaupun perbezaan mata kini menjadi 2 mata dengan rival terdekat Manure..

Mungkin minggu nie korang akan berjalan – jalan dan terjumpa membe korang yang sokong team lain..For sure diorang akan tanya soalan bangang seperti ini “Haha, peciter Chelsea kalah??”

Balas je camnie :
- Membe Fan Fool – “ Kalah pon, beza 10 mata beb”
- Membe Fan Sengal/Spurs – “ Korang menang ke minggu nie??”
- Membe Fan Setan – “Aku doakan korang kalah lawan Mancee nanti!!”

Cara terbaik kini adalah kembali ke landasan kemenangan secepat mungkin..Tak perlu ambil masa lama kerana kita akan resume match liga seawal..malam nie!! Kita akan berhadapan dengan Fulham, emm agak tricky tetapi aku yakin tuah Bridge akan kuat bersama The Blues..Preview aku akan post kejap lagi..KTBFFH!!

No comments: