The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Monday, April 25, 2011

0 Post Match : Kejar sampai lubang cacing!!

Kalo pasal celebrate gol, Luiz memang suka enter frame

Mungkin Manure boleh mencatat kemenangan sampai tamat musim tapi persetankan diorang, (memang MU setan ponn) Chelsea takkan menyerah kalah selagi semuanya belum official!! Kemenangan MU last minute ke atas Everton sedikit pon tak menyentap semangat Blues Army sebaliknya membakar semangat para pemain untuk mencatat kemenangan 3-0 ke atas West Ham!!

Gol Torres memang jadi liputan semua news satu dunia, tapi aku nak ulas prestasi team kita terlebih dahulu..Di sebalik rumours Torres starting, keputusan Carlo memasukkan Drogba sebagai first choice memang tepat sebab hantaran Didi yang membolehkan Ash assist buat gol pertama Lamps dan Chelsea..Tanpa Drogba memang aku rasa kita akan sukar untuk memecahkan kubu lawan..Walaupun tak sepantas dahulu, aspek teknikal dia masih antara yang terbaik dalam skuad..Mikel memang menjadi revolusi, memastikan kestabilan di bahagian tengah manakala Lamps kelihatan 'muda' semula dengan formasi 4-3-3..Luiz nampak masih lagi cuak di bahagaian defence tetapi masih muda justeru aku pasti dia akan belajar dari JT sedikit demi sedikit..BTW, nice shot kena palang dowh..Malouda nampak meningkat dan dah menjaringkan gol demi gol dalam 3 match terakhir, walaupun dia nampak masih lagi selfish, tapi jika dia masih kekalkan score dah tentu takde rungutan dari fans..Keseluruhannya, team Chelsea kini memang dalam amukan!!


Dan kemasukan Torres pada lewat match memang okay sebab kita tengah leading justeru kurang pressure buat mamat Spain nie nak sumbat gol, dan apadahal?? Hasil assist Anelka membolehkan Torres menamatkan badi 732 minit die dalam jersi Chelsea..Walaupun bola nampak sangkut angkara padang becak teruk, Torres menunjukkan kawalan bola dan reaksi yang bagus dengan turning dan rembatan kencang ke gawang lawan untuk gol kedua Chelsea!! Tak berhenti di situ je, Torres jugak assist (walaupun nampak macam tak sengaja) untuk gol Malouda dan ketiga Chelsea pada malam yang bersejarah buat si El Nino..Finally, welcome to Chelsea Family, mate!!

Menang 3-0 + Gol pertama Torres + Gol Sturridge lawan Sengal + Bolton kalahkan tadika Wenger = Lazat tak terkata!!

Kedudukan Second Spot nampak memang kukuh kini buat Chelsea selepas Sengal macam biasa jadi bengong masa bulan April-May..Nampaknya kini dengan ketiadaan Sengal hanya Chelsea menjadi harapan untuk stop Manure dari dapat 19th title..Mungkin task yang impossible tatkala match kini tinggal berbaki 4 game je lagi, namun harapan kita belum punah lagi..Jika Arsenal dapat membuat favour buat kita dengan kalahkan Manure di Emirates, dan Chelsea kalahkan Spurs, aku yakin kita ada peluang cerah buat kejutan..Seterusnya kita kalahkan Manure di OT, mata akan menjadi sama - segalanya akan dibezakan dengan goal difference!! Dengan Chelsea kini memang mengganas dalam 3 match terakhir, 9 gol berbalas 2, segalanya tak mustahil..Can dream become reality?? Hope so!! KTBFFH!!

No comments: