The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Wednesday, April 20, 2011

0 Kejar. kejar, kejar!! (Part 2)

Kude belang yang membuatkan aku tergelak

Nampaknya macam takde sesiapa yang betul2 bernafsu nak menang EPL musim nie..Keputusan seri MU-Newcastle semalam bermakna title kembali open semula..Dan jika bukan kerana MU adalah favourite ref, dah lama setan merah nie kalah akibat penalti yang patutnay diberikan kepada Lovendkran pada lewat match..Arghh, tipikal Manure..

Bagi mana2 kelab yang jadi chmpion musim nie; MU, Arsenal hatta Chelsea sekalipun bermakna musim nie juaranya adalah yang paling average sekali dari musim2 sebelumnya kerana takde sesiapa yang betul ada kredibiliti sebagai seorang juara..Namun jika Chelsea dapat jadi juara dah tentu kita akan menerima dengan tangan terbuka, ye tak?? Dengan MU fokus pada CL, serta Arsenal tak konsisten bermakna Chelsea masih ada peluang untuk melakukan comeback paling marvellous dalam sejarah dengan hanya berbaki 6 match..

MU dan Arsenal seri adalah satu hadiah, tapi jangan dilupakan Chelsea perlu menghadapi Birmingham malam nie terlebih dahulu..Jika menang kita akan berada 6 mata dengan MU masih perlu berhadapan dengan Everton, Arsenal dan kita (Chelsea) dalam 3 fixture yang dianggap diorang bakal drop point..Yeah, secara matematiknya kita masih berpeluang..

Fokus match malam nie, berita malang adalah Alex dan Ramires akan terlepas match akibat injury, manakala Iva doubtful..Berita baiknya adalah Drogba semakin kembali ke prestasi asal, menjaringkan 3 gol dalam 3 match terakhir justeru menjadikan dia antara pemain terbaik kita ketika ini..Form yang hadir pada waktu yang tepat, harap Didi mampu menjadi inspirasi buat kita seperti musim selepas semula untuk clinch title!!

Mengenai Torres, aku sekarang dah tak kisah dah jika dia score ke tak sebab yang penting sekarang adalah result yang konsisten buat Chelsea..Nie Chelsea FC la, bukan Torres FC nak pastikan sangat dia jaringkan gol..Bagi aku dia akan jadi pemain yang bagus buat kita demi masa depan cuma kini bukan masanya yang tepat untuk bereksperimen dengan Torres..Aku ada firasat dia mungkin tak score musim nie tetapi akan kembali dengan hebat bermula musim depan selepas Pre-Season..

Skuad malam nie:

Cech
Iva-Luiz-JT-Ash
Mikel-Lamps-Essien
Kalou-Didi-Malouda

Result Prediction : Chelsea (3) - Birmingham (1)

El clasico, Derby London bertembung dengan match Chelsea justeru pandai2 la nak cari stream kalau kat rumah takde Astro sendiri..Kalo pergi mamak dah tentu tayang antara dua game kat atas..Papehal pon gudlak buat pemain Chelsea malam nie, KTBFFH!!


No comments: