The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Sunday, April 10, 2011

0 Kembali ke winning mentality!!


Gol nasib ke, tak sengaja, tak cantek, pedulik hapa?? Walaupun perlu bermain ugly, aku amat puas hati Chelsea dapat kembali mejaringkan gol dan mendapatkan 3 mata penuh selepas tewas dan seri dalam 2 match terakhir..

Gol dijaringkan oleh Malouda, tapi aku takkan puji mamat Flying Frenchman sebab seperti kebiasaannya dia amat selfish, sepertimana 6 bulan selama ini..Barisan hadapan masih tumpul, ketiadaan kreativiti dari Lamps masih menjadikan midfield kita 'mati'..Mikel yang diharapkan untuk memberi nafas baru pon lebih kurang 2x5..Namun masih ada sinar harapan pada penghujung match..

Gandingan Torres dan Benayoun yang dimasukkan sebagai subs memang mahsyuk..Yupp, kini selepas beberapa cubaan gagal, harapan kita hanyalah pada Benny untuk membentuk partnership merbahaya bersama Torres..Dan selama Second Half ternyata duo ini ada persefahaman yang mantap sekaligus memberikan masalah utama kepada Wigan..Torres boleh nampak lebih selesa mempunyai Benny di belakang, memberikan beberapa through pass cun melecun yang hampir membuka akaun gol pertamanya buat Chelsea..

3 mata yang berharga buat The Blues - bukan sahaja kita memberikan tekaanan kepada Spurs dan Mancee untuk Top 4, tetapi kita juga semakin rapat dengan Sengal yang hanya berbeza satu mata..Jangan dilupakan jugak walaupun Manure amat konsisten, harapan title masih ada dan belum terkubur sepenuhnya..Second Spot kini target utama!!

Merehatkan JT, Essien, Zhirkov adalah keputusan yang berisiko tetapi tepat dari Carlo untuk persediaan showdown di Old Kerepot minggu depan..Beberapa pemain yang kembali bermain juga adalah impak positif yang kita mahukan..Benny dan Alex adalah addition paling hebat pada waktu yang tepat..Alex akan memberikan kekuatan pertahanan, Benny akan menjana kreativiti dari tengah - 2 aspek yang menyebabkan kita kalah di tangan Manure minggu lepas..Didi dan Torres jugak bermain bagus lately, penuh bersemangat dan berkerja keras adalah sign terbaik keduanya boleh memberikan sesuatu yang 'special'..Momentum kemenangan diharap akan memberikan semangat baru buat para pemain..Ini bukan pertama kali kita perlu menang di Old Kerepot, masih ingat kemenangan 2-1 musim lepas?? Alex, Benny dan kemajuan Didi dan Torres - aku yakin akan menjadi sekelumit harapan buat kita menerajang Setan Merah ke longkang..Keep The Faith, KTBFFH!!


No comments: