The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Friday, March 5, 2010

2 Kisah Hidup Joey


Pada suatu hari, di negara England, muncul bakat baru, dengan muka keanak-anakan, die berlari penuh riang..penuntut akademi West Ham, Joey masih lagi budak hingusan, diorang tak tau, new STAR is born..


Di West Ham, die antara penuntut terbaik, best man, best player, best of the best..bakal pengganti Paul Gascoigne kate orang walaupun nie kali keberapa nama PG digunakan untuk best prospect youngsters..nak pendekkan citer, pinangan team Setan di umur 16 ditolak..dosa besar kalau tunduk kepada iblis katanya..5 tahun di sana..London tetap di hati, taknak kuar die kata dari kampung halaman..Eh2, Carik2 bulu ayam, Michael Carrick pon nak tmpang glamer kepopularan Joey..



Knock2..Who's there? "Pinangan dari rumah biru Singa Kings Road"..Chelsea, kelab yang disokong dari kecil, walaupun dari West ham, darah dalam badan memang dah lame mengalir biru, setan nak sogok, konfem tak dilayan..berjiwa biru, dah tentu keep cool.." I do"- lamaran diterima-kisah kanak2 kecil London berubah ke pentas lebih besar..


Namun walaupun kulit muke awek2 KL nampak licin, jangan sangka takde jerawat..Perjalanan karier yang smooth tapi banyak cabaran untuk Joey..Duff dan Robben menjadi penghalang , winger wizard utama dan Joey sukar diturunkan dalam musim2 terawal..



"Time for showdown", Joey mencipta revolusi nyanyian Bungfess dari pemain suam2 kuku kepada Big Player dengan aksi ala2 Joga Bonito dia yang memukau mata..musim 05/06 antara musim terbaik Joey dengan menjadi permanent first team dan dah tentu, gol Top Class ketika membelasah Syaitonnirojim 3-0 masih kekal di ingatan yang memberikan second premiership untuk The Blues..



Kusangka panas hingga ke petang, rupanya bala injury datang..kecederaan hujung 2006 memaksa Joey under surgery dan terlepas baki musim..Bermulalah mimpi ngeri..


Player hebat selalunya tak boleh tahan duk wad lama2..debut semula lawan Valencia di CL, tanpa mentor Jose yang hilang dari kelibat buat pertama kali, Joey memberikan aksi marvellous yang membolehkan Chelsea menang 2-1..Permulaan hebat yang seterusnya membawa Chelsea ke Final CL pertama...Menjadi tonggak utama sepanjang musim..Sememangnya layak dipuji setelah di vote sebagai Chelsea Fans' Player Of The Year Award..One of the best Season of Joey..


Final CL sememangnya pentas terbesar Joey..Mungkin agak gugup, Joey gagal mencipta impak sepertimana Super Frankie yang prolific..Mungkin akan ad peluang kedua di Final buat Joey??



Injury injury is so silly..kecederaan datang pergi dan kembali seumpama kawan rapat yang sentiasa menemani sepanjang karier Joey..tergolek lagi semasa menentang Southend sempena FA Cup..Miss lagi rest of the season..


Kini..musim 09/10..walaupun dah kembali pulih dari mimpi ngeri, form yang tidak menentu dari Big Joey yang sudah dewasa, ke manakah The Magician Joey yang penuh skill dan larian bertenaga?? Double Don C (Carletto, Capello) masih tidak yakin dengan Joey yang nampak seperti dah nak masuk penghujung karier die..tenggelam di kelab dan negara, kemanakah hala tuju Joey selepas nie??

Kisah nie masih belum berakhir..ada dua story ending yang boleh dipilih untuk melengkapkan kisah hidup Joey :



1) Kembali mantapp dan beraksi cemerlang seperti Joey yang dikenali dahulu..Jika Pak Din Kampung Milan mampu melakukannya, kenapa tidak Joey?? Seperti gambar nie, walaupun penuh berliku dengan tangga2 yang curam, Joey mampu kembali berada di puncak dunia..Memenangi piala2 bersama Chelsea dan England, dan kemudian bersara sebagai legend..Happy Ending..




2) Kalau dah rasa malas nak main bola, berenti je dan wat sambungan sitkom Joey dari citer Friends..kendian leh la menang Awards kat Grammy..happy ending gak..






2 comments:

eddie dewanaga said...

gua ada faith utk joe cole, walaupun dia tak setajam dulu.

cfc seriously ada satu team yg complete, kalau tak kerana injuries and all that, we do have a champion club already...

Raiden said...

yup bakat dan skill masih ad, cuma dia still tak konfiden..kalau JC dah masuk gear, susah nak berenti, seriously..

pasal injury, ak tak nak komplen sebab sume team hadapi masalah same..bergantung pada Chelsea camne nak handle sebaiknya..