The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Sunday, October 4, 2009

2 The Blues vs The Reds


Menjelang perlawanan menentang Liverpool di Kubu Keramat Stanford Bridge, aku yakin ramai peminat Chelsea x sabar menantikan match nie.. Peristiwa tahun lepas rekod kebal Chelsea ‘Unbeaten at Home in 86 Match’ lebur akan membakar semangat Player The Blues untuk menewaskan team arak nie ..walaupun kite dah revenge dengan menendang team fool 2 jauh2 lam CL season lepas, perlawanan dalam Liga ini berlainan dan ak yakin ramai Penyokong Chelsea hanya mahukan kemenangan dan meranapkan impian looserfool untuk menjuarai liga season nie..

Rekod boleh dibina semula, dengan skuad yang mantap dan stabil, tiada apa yang mustahil sekiranya kita boleh memecahkan rekod 86 tersebut menjadi 100 dalam masa beberapa tahun lagi..Nothing is Impossible!!..Bermula dengan match besok,Fortress Stamford Bridge akan kembali menggegar, bernyawa dan menjadi tempat yang menggerunkan bagi setiap pihak lawan yang hadir..

Bagi aku perlawanan kali ini akan sengit seperti match2 sebelum nie, mgkin akan dibezakan dengan 1 atau 2 gol je..Bagi aku ad beberapa point pnting yang akan menentukan result Match ini malam nie..

Penguasaan di Bahagian Midfield

The Beast Essien dah tentu akan diberi tugas besar untuk merantai Gerrard dari melakukan larian berbahaya dan bergerak bebas dalam merencana serangan..Jikalau Ballack beraksi, ak yakin Chelsea mampu mendominasi bahagian midfield, di samping Fool yang masih meratapi ketiadaan Alonso dan mgkin mascherano tentu membuatkan tugas midfield Chelsea bertambah senang..Ak yakin ramai fan Chelsea mengharapkan Super Frank dapat kembali ke prestasi sebenar sepertimana perlawanan second leg menentang Liverpool di CL season lalu..Mgkin formasi berlian Carletto agak baru bagi Lampard tapi ak yakin Legend Chelsea nie akan bangkit sebab die xpernah mengecewakan mana2 manager yang die dah jumpe..Tanye la Ranieri, Jose, Scolari, Hiddink, hatta Capello sume akan mengatakan Lampard merupakan Midfield terbaik pilihan diorg...KEEP IT UP FRANK!!

Can THE ROCK rock the world??

The Rock aka Drogba akan menerajui bahagian serangan di samping anelka..The Rock yang memang selalu jadi pemusnah Liverpool tanpa diragui lagi akan menjadi mimpi ngeri keeper libepul , Reina ..setelah direhatkan mase lawan APOEL ritu, ak yakin die pasti amat Cergas dan mampu beraksi di prestasi terbaik..Di tambah pula dengan defend Fool yang agak lesu season nie( aritu kalah ngan Fiorentina 2-0), ak rase The Rock leh score sekurang2 nye 1 gol malam nanti..

Hilarious

Mungkin namanye agak kelakar dan tidak mampu mendatangkan rasa gerun pada pihak lawan..Tapi Awas!!Jangan pandang rendah pada keeper second nie, Henrique Hilario..Ketiadaan Cudicini yang selalu jadi backup berkesan untuk Cech agak dirasai, tapi bagi aku Hilario mempunyai kelebihan tersendiri dan mampu memberikan persembahan terbaik menahan segala serangan berbisa Jerat Cina dan Penoreh..Bagi ak defender Chelsea yang mantap di bawah pimpinan Captain Marvellous JT akan menutup segala kesilapan Hilario malam sok..Dont worry guyz, tanpa Cech ak tetap yakin defend Chelsea cukup kuat dan sukar untuk ditembusi.

Carletto & Sumpahan Scolari

Masih ingat lagi nama ini?Ya, inilah manager yang menyebabkan Rekod Home Match kita lebur tahun lepas dan beberapa lagi kekalahan terutamanya dalam perlawanan besar menentang Big 4..Memang ak dah agak dah Scolari xbleh handle Kelab gergasi cam Chelsea dengan hanya berbekalkan pengalaman di peringkat antarabangsa dan medal World Cup xmencukupi utk menyebabkan Big Phil dipecat oleh Big Boss kite Roman.. taktikal yang tidak fleksibel menyebabkan gaya permainan Chelsea mudah dibaca dan Scolari tidak pernah membuat Plan B sekiranya Plan A tidak menjadi..Kite bleh lihat sendiri bagaimana hebatnya Hiddink bermain taktikal dengan formasi yang berlainan bergantung kepada lawan yang dihadapi,contohnye mase lawan Barcelona dan ia berjaya!!

Adakah Carletto akan berlari seperti Scolari?? Haha pada pendapat aku, pengalaman Ancelotti kat peringkat Kelab akan membezakan nasib die dan Scolari..Ancelotti yang dah menjaga AC Milan selama 7 tahun pasti dah tau selok belok nak handle pressure lam match2 besar macam nie..Kemenangan di Community Shield di awal musim adalah bukti pengalaman Ancelotti..Selain tu, Ancelotti pun dah masak ngan taktikal Benitez (2 kali jumpe kat final CL) so ak yakin Manager baru kita nie sudah memikirkan taktik yang terbaik untuk memusnahkan Rafa & Co!!

Mengenai kecederaan, hanya Mikel (ankle) dan Alex (groin) yang akan diketepikan..Joe Cole dan zhirkov sudih pulih sepenuhnya dan boleh dimasukkan jika keadaan memerlukan..Hanya posisi Keeper yang agak meragukan tapi keseluruhannya team kita sudah mantap!!

Match Prediction : Chelsea fc 2-Liverpool 1

Adrenalin sudah semakin deras, tekanan sudah memuncak, bahang perlawanan dah dirasai..Sume Fan Chelsea termasuk aku dah pasti xsabar nak usha game sok!! Aku harap sume Blues Fan akan pakai baju biru sok dan serbulah gerai xpun kedai mamak yang berdekatan (ak xde Astro so kena kuar r huhu)..Show them We are Chelsea Fan and Our Blood is BLUE!!

Bagi menyemarakkan game sok, tengoklah highlight game Chelsea lawan Liverpool ,2nd Leg Champions League season lepas..Nie antara game terbaik pernah ak tgok ..Result match 4-4 tapi Chelsea layak dgan agregat 7-5...Layannnnn!!

2 comments:

KampungChelsea said...

good info raiden..haha..kalau aku..aku malas nak tulis pnjg2 cmni..hehe

Raiden said...

hahaha ak rajin xpe hua3