The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Friday, October 30, 2009

0 VaRiaSi


Kehebatan Chelsea yang memperoleh tiga kemenangan berturut2 dengan 13 gol dijaringkan adalah berpunca daripada kebolehan skuad Chelsea untuk berubah formasi dalam permainan dengan variasi pemain yang fleksibel dan sukar dibaca oleh pihak lawan..Formasi diamond Ancelotti bagi aku mmg unik dan boleh berubah2 dan ia sememangnya berkesan!!..

Meletakkan keempat2 playmaker di bahagian ini kita akan mendapat satu corak permainan yang agak slow tapi passing yang menarik dan possession yang lebih seperti ketika menentang fool...Jika winger dimasukkan, kita akan mendapat corak permainan yang lebih laju dan skill sepertimana yang dilakukan oleh Joe Cole dan apa yang menarik perhatian aku adalah seorang pemain itu tidak terikat di satu posisi2 semata2..Ballack boleh bermain sebagai attacking atau defensif..Deco kadangkala beraksi sebagai wing di bahagian kanan atau merencana serangan di bahagaian tengah..dan strategi ini memang mengena bagi team lawan yang menggunakan taktik Zone Marking..

Pak Uda yang score lawan Bolton aritu pon sependapat dengan ak..haha ko memang best r pak uda..

"The threat comes from everywhere in our team and that's going to be our strength this season," Florent malouda told the Evening Standard.

"We don't have to depend on one player. Obviously in a season you can have moments when someone is not in form or has the capacity to score.

"We have quality throughout the squad. It's important every player shows it when he has an opportunity to do so. That's our strength at the moment because people are doing just that.

"Everyone can score with the movement we have and the quality of our passing game. We have improved a lot with the system.

Walaupun di awal musim skuad kita masih mengharapkan Didi dan Nik untuk menjaringkan gol tapi ak boleh lihat lama kelamaan seluruh skuad dah dapat memahami gaya permainan dan corak serangan yang dimahukan oleh Ancelotti.. ak harap ia dapat mengurangkan beban yang dipikul didi dengan semua player sama2 berusaha menjaringkan gol..Deco, lampard, Ballack, essien, malouda dan Joe bagi aku sudah mampu untuk sama2 menjana satu gandingan dan chemistry yang mantap di bahagian tengah dan merobek gawang lawan dalam musim nie..

Umpama Milan di ambang kehebatannya, ak boleh membandingkan Joe cole selaku penggerak utama midfield Chelsea seperti kaka atau rui Costa..kenapa tidak lampard?? Walaupun Frank hebat, tapi die kurang skill dan kelajuan seperti yang dimiliki Kaka..ak anggap Lampard seperti Seedorf atau pirlo kerana die lebih mahir dalam hantaran jauh, bijak dalam membaca permainan dan mempunyai rembatan yang padu..Boleh bermain sebagai winger, attacking midfielder atau supporting striker merupakan kelebihan Joe sebagai player serangan yang versatile..Jikalau die boleh kekal dari kecederaan musim nie ak yakin die boleh menjadi antara pemain terbaik Chelsea musim nie..Carletto sendiri mengakui kehebatan Joe Cole.."He is Genius" adalah ungkapan pertama yang dikatakan oleh beliau selepas melihat aksi menakjubkan menentang Blackburn.. Di bawah bimbingan Ancelotti selaku mentor Kaka sudah tentu dia tahu apa yang diperlukan untuk membawa Joe ke tahap yang lebih tinggi...NOTHING IS IMPOSSIBLE

No comments: