The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Friday, October 15, 2010

0 Heaven and Hell


Ketawa?? Atau Kecewa??Arghh kadang2 bila ada berita baik, masa tu jugak datang berita buruk..Walaupun ada player yang baru pulang dari wad sakit, namun kita dikejutkan dengan berita beberapa pemain lain yang out akibat kecederaan terbaru..


HEAVEN

- Berita baik dulu la, baru tenang hati sket..Aku yakin semua Fan Chelsea akan melompat kegembiraan apabila mendengar Super Frankie, Ikan Kaloi dan (yeah, its true!!) Jose Bosingwa bakal kembali dalam masa terdekat!! Mungkin match menentang Villa terlalu awal tetapi aku takkan terkejut jika ada antara 3 nama nie diletakkan di bangku simapanan nanti..Apa yang mengujakan aku, yeah sudah tentulah Lampard - The 20++ Scoring Mifielder akan beraksi semula tetapi yang lebih exciting adalah dapat melihat kembali aksi THE BOSS - Jose Bossingwa setelah tercedera hampir dekat setahun beb..Jika korang dah lupa kehebatan dia, aku nak ingatkan die nie memang antara Right Back paling best terutamanya biler attacking...Jika nak bandingkan skill die nie memang boleh setaraf Ramos, Alves ngan Maicon..Dah tentu aku tak sabar nak tengok serangan dua penjuru kiri kanan dari Bosingwa dan Ashley Cole nanti..Sure mahsyuk beb!!!

HELL

- 3 minggu?? 4 Bulan?? Tidak2, Youssi dikatakan perlu mendapat surgery Isnin ini akibat kecederaan ketika beraksi bersama skuad kebangsaaan yang mengakibatkan kecederaan Achilles..Hasilnya youssi akan terlantar selama 6 bulan!!

- Ada lagi?? Yeah, MASALAH BESAR beb..kedua2 CB Utama kita cedera - Alex dan JT baru2 ini injured dan masing - masing tak beraksi untuk pasukan kebangsaan minggu lepas..Situasi nie meninggalkan kita kepada Ivanovic sebagai CB berkaliber, manakala Bruma yang masih muda dan kemungkinan Ferreira yang juga mungkin boleh diadaptasi ke bahagaian tengah dalam match hujung minggu nie menentang Villa..



Emm walaupun bahang kecederaan dah mula terasa, aku tetap positif kerana kalau nak diikutkan team lain ada yang lagi teruk keadaan skuad diorang aku rasa..Satu lagi yang menyedapkan hati aku adalah bila membayangkan pemain muda kita bakal mendapat manfaat dari peluang beraksi selepas ketiadaan pemain utama..Mc Eachran dan Kakuta aku harap akan dapat mengambil peluang kecederaan Benayoun untuk menonjolkan diri diorang, manakala JT yang dilihat dah semakin uzur dalam 2-3 tahun nie (asyik injured jek sekarang) mampu memberikan ruang untuk Young Bruma membuktikan keupayaannya sebagai Best promising CB yang kita ada..Apapun kepulangan Bosingwa, Kalou dan Lampard memang menceriakan hari2 aku, KTBFFH!!





No comments: