The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Saturday, February 6, 2010

3 JT - Kapten Selamanya

Bayangan yang akan kita lihat Piala Dunia nanti - JT tanpa armband

Sudah dijangka, sudah hangat diperkatakan dan sudah official..JT dah dilucutkan jawatan sebagai kapten oleh Capello dan kini diambil alih oleh bekas penagih Rio Ferdinand, dan kapten kelab Big 6 Libefool, Gerrard menjadi vice captain..

Ak dah agak dan ak tau Capello x ade cara lain selain memecat Terry kerana pressure dari media dan fan England amat kuat, walaupun ad 1% dalam diri ak yang masih mengharapkan akan keluar statement 'John Terry still remain England Captain' kuar kat soccernet..Don Capello adlah manager yang berwibawa dan ak serta semua fan kena akur dengan keputusan The Godfather walaupun agak kecewa..Ya, ada yang mengatakan isu personal tidak harus dicampurkan dengan bolasepak..ak setuju tetapi bagi aku hanya sesuai ditujukan untuk pemain biasa, bukannya kapten sesebuah kelab mahupun negara..Kapten bagi ak bukan je Footballer, tapi tetap menjadi public figure untuk masyarakat, apatah lagi kapten kepada sebuah negara yang menjadi pengasas Bolasepak..

Jangan diikutkan perasaan, kerana bagi aku isu moral juga adalah sesuatu yang penting, dan John Terry dah menerima akibat dari perbuatan die sendiri..Jangan persalahkan Capello kerana dia hanya melakukan apa yang terbaik untuk teamwork pasukan..Cuma yang menjadi persoalan adakah JT atau Bridge akan ditendang kuar jugak dari skuad England sebab dah tentu dua2 nie xleh dalam satu team lagi..Satu persoalan untuk Capello dan harap die leh sort menggunakan kebijaksanaan sebab tanpa JT dalam team, dah tentu gandingan ciput Upson-Rio atau Lescott-Rio hanyalah pertahanan murahan yang akn digelakkan oleh Toress mahupun Kaka di Afrika nanti..buang Bridge, sekali lagi isu moral dikeluarkan..Pandai2 la ko capello ak xnak campor..

Ak sukakan kata2 nie dari bekas kapten England, Allan Mullery :
"John Terry will still play the same way even though he's not the captain. The only thing he'll be missing now is the armband around the arm.

"He'll still be ordering people about and giving them pats on the back or kicks up the backside.

"It won't make any difference to him."

Ak mengharapkan John Terry dapat bangkit semula, dan nie bukan kali pertama die berdepan peristiwa camnie, lepas penalti di Moscow, Captain Fantastic nie tidak terus falling down malah terus meningkat dengan mengemudi England survive kelayakan dengan cemerlang..Die CL, dah bape kali die dapat nominate Best Defender Europe..ak mahukan die berikan yang terbaik dalam WC..walaupun bukan sebagai captain, die still akan menjadi leader dalam team..amat hebat jika JT dapat beraksi hebat di Afrika, ketepikan Rio dari segi performance dan buktikan dia adalah the best player!! Mungkin JT boleh menjadikan performance Cannavaro sebagai defender yang berjaya memenangi pemain terbaik dunia sebagai inspirasi..

Walaupun ape yang terjadi, JT akan still akan menjadi kapten Chelsea dan fan Chelsea akan sentiasa support Captain Fantastic yang menjadi lambang The Blues..Chelsea will always be your home, man!!



3 comments:

eddie dewanaga said...

Capello cuma boneka pengurusan dan media England... god damn bureaucrats...

Raiden said...

yup ak setuju..capello cume nak save diri die..Terry hanya mangsa keadaan..

Raiden said...

yup ak setuju..capello cume nak save diri die..Terry hanya mangsa keadaan..