The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Wednesday, March 16, 2011

0 Preview : Rotation??

Beberapa rotation akan dilakukan oleh Carlo, katanya..Mungkin hanya bluff, mungkin tidak..Yea,yea ada perlawanan Mancee hujung minggu tapi disebabkan kita tak bermain seminggu lebih, harapnya pemain utama tak lemau jadi aku mahukan kesebelasan terkuat kita bermain menentang Copenhagen..Momentum amat penting dan kita perlukan semua pemain beraksi di potensi tertinggi ketika kita masuk peringkat akhir musim..

“I want to rotate in this game. I didn't choose the team for tomorrow yet, but I want to use rotation because we have all the players fit and I want to use all the players to prepare well for these two games – against Copenhagen and against Man City.

“It's a fantastic moment for us to have all the players fit and I want to maintain a good motivation for everyone because we need everyone in the last games of the Premier League and the Champions League.

Apa yang penting adalah mengeluarkan yang terbaik dari Torres..Kini adalah waktu yang amat sesuai..Dengan 2 gol away sudah dalam genggaman, kita tiada pressure melampau malam nie untuk menang..Harap Carlo boleh menggunakan pemain yang sesuai untuk membantu Nando menjaringkan gol pertamanya untuk Chelsea..Formasi dan player ketika First Leg di Denmark amat bagus kerana Torres bermain dengan penuh involvement, jadi aku harapkan barisan yang sama akan diturunkan..Adakah kita bakal melihat kehebatan 5om man yang sebenar malam nie??

Mengejar gol pertama

Bila lagi peluang untuk Josh?? Ramai fan mahukan lebih peluang diberikan kepada starlet utama kita nie tetapi dah tentu Carlo seperti biasa akan mengutamakan pemain senior..Boleh difahami kerana nie match besar, namun sekiranya kita dah mendahului 1-0 separuh masa dan dah konfem sepenuhnya akan ke suku akhir, aku harapkan Carlo akan menurunkan Josh..Dia ada bakat, konfiden setaraf pemain senior, jika Wilshere boleh, kenapa tidak Josh??

Adakah ia akan menjadi game yang mudah?? Tak jugak, jangan lupa Copenhagen yang Chelsea temui dua minggu lepas adalah skuad yang dah dua bulan tak bermain secara kompetitif..Untuk Second Leg, dah tentu kita akan melihat 'muka sebenar' diorang justeru jangan memandang rendah kepada gergasi Denmark nie..Steve Solbakken, manager FCK tak berselindung mengenai niat diorang untuk bermain menyerang sehabisnya di Bridge malam nie..

"It is stupid to [be] defensive when you're behind 2-0," Stale Solbakken, the Copenhagen coach, said. "If we score they will be nervous. I can guarantee that.

"The key to the game is who scores the first goal. If we do, it will be the inverted psychology no matter how Chelsea has prepared for the game."

So, buat pesanan kepada JT n Co, berhati-hati!!

Barisan pemain Chelsea tiada perbezaan, Alex walaupun hampir pulih dijangka masih terlampau awal untuk beraksi malam nie..Benayoun masih lagi sidelines..Pemain lain sihat walafiat -tambahan pulak selepas seminggu lebih cuti, kesemuanya cergas!!

Hanya David Luiz yang ineligible dari bermain malam nie, tanpa Alex bermakna Iva akan kembali ke CB dan Bosingwa akan bermain Right Back..Anelka selaku Top Scorer Eropah kita dijangka akan menjadi partnership utama Torres di barisan hadapan..Essien dan Lampard kekal menjadi anchor midfield, manakala Malouda dan Ramires membuka flanks di sayap kiri dan kanan..Didi, Kalou, Mikel, Zhirkov dan Josh sedia menjadi tenaga tambahan apabila diperlukan..

Formasi malam nie :

Cech
Boss-Iva-JT-Ash
Ram-Essien-Lamps-Malouda
Anelka-Torres

Result Prediction : Chelsea (2) - Copenhagen (0)

Match LIVE Astro ESPN (CH812) 3.40 am

Jika bermain dengan penuh berdisipilin dan bersemangat, aku yakin kita tiada masalah untuk menamatkan sisa-sisa harapan terakhir perjuangan Copenhagen di Bridge..Yupp, first gol adalah crucial dan aku tak berharap Chelsea bermain defensive 90 min..Jangan lupa, SERANGAN ADALAH PERTAHANAN TERBAIK..Gol first akan membunuh terus semangat lawan dan segalanya akan menjadi amat, amat mudah..Kill em all, KTBFFH!!




No comments: