The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Monday, March 7, 2011

0 Preview : Pucuk Dicita Ulam Mendatang


Manure tewas, Spuds seri - dua keputusan yang cantek molek buat Chelsea sebelum berkunjung ke Bloomfield..Adakah akan memberi perbezaan?? Yupp, sudah tentu!! Masih kekal berada di Tempat ke-4, semangat kita pasti akan memuncak untuk memanjat carta liga dan tiada cara yang lebih baik selain menghadapi Blackpool yang sedang 'tercedera'..

'Kita harus menersukan rentetan kemenangan" jelas Carlo. Yupp, kejayaan menumpaskan Manure bagi aku sudah berlalu dan jangan terlampau excited kerana kita harus fokus kepada match-match seterusnya..Kunjugan ke laman Blackpool adalah satu cabaran untuk merampas 3 mata penuh..


"Kaki gua urat dawai, tulang besi, jangan risau" ujar Luiz sambil tersenyum sinis

Berita pasukan, David dan Mikel doubtful untuk match ini..Yeah, singa keramat dikhuatiri hamstring ketika menentang dan menendang Rooney, namun dijangka akan sempat pulih menjelang match nie..Jika tidak maka Bosingwa perlu bermain dan Iva dianjak ke posisi Centreback..Mikel pula sakit lutut namun tak begitu merisaukan kerana Ramires, Essien dan Lamps bermain dengan begitu baik sekarang..Tanpa CL dan FA Cup minggu depan, bermakna tiada pressure untuk kita merehatkan pemain dan Carlo boleh menurunkan barisan skuad terbaiknya malam nie..

Ini adalah peluang keemasan untuk Torres menjaringkan gol pertamanya buat Chelsea kerana dia sudah pernah melakukannya bersama Liverpool sebelum ini menentang Blackpool..Bagi pihak tuan rumah, malang bagi diorang ketiadaan Adam bermakna ia adalah musibah besar tatkala Lamps dan Essien semakin hampir ke prestasi asal..Harap Nando akan belajar bagaimana nak membuat volley dari Luiz sempena match malam nie..Carlo dijangka akan stick dengan formasi ketika menentang Manure iaitu 4-4-2..Walaupun Didi bermain bagus dalam 20 minit di Bridge, bagi aku dia lebih sesuai jadi subs justeru Anelka masih lagi partnership terbaik buat Nando ..Walaupun kurang menyerlah minggu lepas, jangan lupa Anelka kerap perform ketika menentang team kecik macam Blackpool, aku yakin dia akan memainkan peranan besar malam nie..Hanya satu perubahan je aku mintak dari Carlo iaitu Yuri dimasukkan sebagai kesebelasan utama menggantikan Malouda..Overall, perfect!!

Skuad malam nie :

Cech
Iva-Luiz-JT-Ash
Ram-Essien-Lamps-Yuri
Anelka-Torres

Result Prediction : Blackpool (0) - Chelsea (3)

Tuesday 8 March 2011 ESPN (CH812) 3.55 am LIVE

Harap kita dapat menunjukkan aksi yang hebat seperti Second Half di Bridge tempohari..Walaupun Manure semakin banyak drop point, tumpuan kita masih lagi akan kepada Top 4..Hanya jika kita dapat melepasi rintangan Blackpool, juga big match Mancee barulah aku akan consider posisi kita semakin kuat untuk mengejar Manure..One match at one time..Apapun yang penting Chelsea harus tumpu kepada match kita sendiri, tamatkan musim dengan 10 rentetan kemenangan, selain itu kita serahkan kepada nasib samada jadi juara atau tidak..Keep the faith, KTBFFH!!



No comments: