The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Sunday, January 9, 2011

0 Domino Effect



Carlo :Haha, kena pecat ke bai??
Hodgson :Gelak la, tengok la ko nanti camne..


Zaman sekarang tukar manager macam tukar baju - amat cepat, pantas, tuntas..Tak memeranjatkan kerana di EPL, pressure amat tinggi dan kadar pengurus dipecat adalah lebih tinggi berbanding liga lain..Bermula dengan Hughton, seterusnya Allardyce, dan yang terbaru Hotdogson baru sahaja dipecat malam semalam, walaupun di-cover dengan kata-kata "leave by mutual consent"..Selepas nie siapa?? Carletto?? Yeah, dah tentu Carlo antara nama yang dicanangkan untuk dipancung oleh Roman dalam masa beberapa minggu lagi..Ia seakan musim pemecatan dan gelombang menyalahkan manager sebagai kambing hitam takkan berhenti - Its Domino Effect!!

Apa yang membimbangkan adalah terdapat beberapa persamaan kepada Carlo dan Hodgson..Kedua-duanya boleh kata masih fresh dengan kelab baru, tapi telah dikeji dan diprotes oleh peminta sendiri..Kedua-duanya tidak disokong dari segi kewangan malah pembelian pemain baru juga bukan dari pedapat mereka sendiri..Result juga tidak membantu dalam 2 bulan nie untuk kedua manager, player mental down, tidak konfiden dan aku kengkadang merasakan badi Liverpool sudah melekat pada Chelsea buat masa kini..


Dua situasi yang sama di hadapan Cobham dan Anfield

Apa yang membezakan antara Carlo dan Hodgson adalah trofi kejayaan..Carlo amat sukses dalam musim pertamaanya, manakala Hodgson amat suck-sess dalam masa hanya 6 bulan berkhidmat..Dan mungkin nie yang bakal menyelamatkan Carlo agar tidak berakhir seperti Hosgson mahupun Benitez..

Carlo dah berjanji untuk membuktikan keupayaannya dalam masa 3 minggu utuk menterbalikkan situasi :

“I would not have lost my job if we did not win the league last year.

“Other managers here have been sacked for less. I know Roman Abramovich very well but I don’t know what’s in his mind.

“I don’t know how long we can go without results.

“The owner supports my job now but I would not have been surprised if he had sacked me.

“In the next two or three weeks we have to play better.

“We can’t keep playing like this until the end of the season.”


Carlo, Come To Papa, meh sini, ambo nak ghoyak sikit..

Roman juga dikatakan akan pulang ke London esok (sekarang nie takde) untuk bersemuka dengan Carlo untuk mendapatkan laporan penuh..Nantikan sahaja respons Roman kepada Carlo, samada "Suck the result, I will help you with transfer budget" atau "Suck the result, You're fired!!"

Juz wait n C



No comments: