The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Wednesday, January 12, 2011

0 Lampard belum sembuh sepenuhnya??

Operate masuk tulang besi okay gak

Dua gol ketika menentang Ipswich menandakan Super Frankie sudah hampir untuk kembali ke prestasi asal, tapi adakah Frank sudah sembuh 100%??

Kecederaan selama 3 bulan setengah adalah antara yang terburuk dalam karier Lampard yang lebih dikenali sebagai Mr. Consistency..Amat jarang sekali kita melihat Lampard mengalami kecederaan panjang sepanjang 8 tahun bersama The Blues, kecuali pada musim 2007/08 apabila dia direhatkan selama 5 minggu akibat kecederaan thigh strains..Apa yang membimbangkan kepada Lampard adalah walaupun sudah diberikan lampu hijau untuk bermain full 90 minit, kecederaan terbarunya agak kritikal..Selepas pembedahan Hernia, tendon kakinya dilaporkan tidak lagi melekat pada tulang (tendon dgunakan untuk menarik tulang dan melakukan pergerakan otot) dan ini akan menyebabkan gangguan kepadanya buat masa yang lama..Apa yang penting adalah Frankie perlu menjaga kakinya agar sentiasa fit dan bermakna 2-3 session di Gym setiap minggu..

'I will try to keep that leg strong because I have a weakness there. My tendon came off the bone and it doesn't go back, you just have to stay very strong in the area,'

'I know other players who have had the same problem; they know the frustrations of it, the aftermath and what you have to do, which has helped.

'It's not a problem you just have to do an extra two or three sessions in the gym every week to keep it strong.'


Sebagai salah seorang tulang belakang The Blues sejak zaman berzaman di samping Captain Marvel JT, aku berharap Frank kekal fit sehingga penghujung kariernya..Jika Giggs masih selesa bermain sehingga umur 37, kenapa tidak Lampard?? Masih 33, aku mahukan Frankie kekal menjaringkan 20++ gol setiap musim , menjadi All Time Top Scorer Chelsea (msih kurang 42 gol) dan retire sebagai Legend The Blues..Keep steady Frankie, Keep The Blues Flag Flying High!!

No comments: