The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Saturday, September 25, 2010

0 Hancurkan Mancis!!


Okeh2 yang lepas tu sudah kita lupakan..Kekalahan last minit kepada Zebra memang agak memakan hati tetapi aku harap tak menggangu mentaliti para pemain yang sudah pasti akan segera meletakkan fokus utama kepada match di Eastland malam ini..Berita yang baik adalah kebanyakan pemain utama kita nampaknya sudah sedia kembali ke dalam skuad..JT yang mendapat 45 minit aksi Rabu lalu sudah pasti akan diturunkan..Didi, Ash, Cech, Ivanovic, Malouda, Essien dan Mikel yang direhatkan ketika Darling Cup sudah pasti lebih dari bersedia untuk menumbangkan Mancis malam ini..Namun malang Lampard yang sedang berusaha pulih selepas pembedahan Hernia dia 2 minggu lepas nampaknya masih lagi perlukan masa untuk kembali bermain..Dilaporkan kita bakal kehilangan Frankie kemungkinan untuk 3 match berikutnya..Justeru aku berharap gabungan Ramires-Mikel-Essien akan terus mantap sepanjang ketiadaan Lamps..

'There is no news, he is not 100 percent so we don't want to take a risk, we need to have him 100 percent so we need to have more time to be fit,' Ancelotti said as he referred to the England midfielder.


Mancis sememangnya berbelanja besar summer lepas tetapi aku melihat diorang sebagai gabungan individu, bukannya sebuah team yang cukup padu untuk mencabar big team di England..Hanya kelibat Tevez yang agak merbahaya kerana secara berseorangan dia mampu mengubah sesuatu keputusan..Namun sekiranya The Blues bermain sebagai satu team seperti sebelumnya, aku yakin Tevez seorang sahaja tak mampu mengatasi kita..

Skuad malam nie :

Cech
Ivanovic-JT-Alex-Ash
Ramires-Mikel-Essien
Anelka-Didi-Malouda

Result prediction : Mancis (1) – Chelsea (2)

Match LIVE Sabtu 25 Sept 7.30 malam

Aku melihat Essien sebagai faktor utama dalam match nie..Sekiranya dia dapat beraksi di tahap terbaik, aku pasti midfield Mancis mudah digenggam sepenuhnya oleh The Bison sekaligus mematikan sebarang usaha diorang untuk memegang possession..Essien amat penting sebagai tembok pertahanan kita manakala Malouda bagi aku akan menjadi pemecah benteng Mancis yang boleh dikatakan walaupun tak begitu mantap, Joe Hart masih antara keeper terbaik EPL..Aku masih ingat bagaimana Hart menafikan 2 mata kita ketika menantang Brimingham musim lepas.. Dengan 24 gol dalam 7 match, aku yakin barisan serangan kita belum lupa cara menjaringkan gol..Harap gabungan Didi-Malouda-Anelka dapat menghancurkan pertahanan Mancis dan Hart sekaligus!! Jika musim lepas kita tewas 2 kali di tangan Mancis, musim nie aku mahukan revenge!! Cmon Blues!!

No comments: