The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Thursday, September 9, 2010

0 Zhirkov the new Wayne

Rambut aku macam Wayne Bridge tak??

Agak simpati tapi begitulah kadangkala dunia bolasepak, terutamanya dalam kelab sebesar Chelsea..Yuri Zhirkov masih tidak bermain dalam 3 match terawal Chelsea dan ini semua gara2 Ashley Cole yang begitu hebat bermain sebagai Left back The Blues..

Ronaldinho Russia nampaknya tidak berpeluang untuk memecahkan benteng first team dan bukannya apa, aku merasakan agak sayang bakat sehebat Yuri hanya mampu memanaskan bangku simpanan..Carletto tidak boleh dipersalahkan dalam hal ini kerana dia hanya memilih pemain terbaik dalam pasukan..Perlukah Zhirkov di berikan posisi dan peranan lain?? Tidak, keadaannya tetap sama..Letakkannnya di posisi sayap kiri seperti di Moscow?? Kita sudah mempunyai Malouda, malah Kalou juga masih ada di hadapan Zhirkov..

"Nie semua Ashley punyer pasal - sapa suruh hebat sangat"

Situasi yang dialami Zhirkov sememangnya sama seperti Wayne Bridge, pemain yang dikategorikan sebagai Left Back yang bagus tetapi diketepikan oleh pemain yang sama - World Best Left Back - Ashley Cole..Akhirnya Bridge mengalah dan berpindah ke Money Citeh untuk mencari peluang first team..Kesudahan yang sama dirisaukan akan perlu diambil oleh Zhirkov sekiranya keadaaan berterusan..Yuri dikatakan sedang menimbang masa depannya di Chelsea dan mungkin akan melihat keadaan dalam masa beberapa bulan lagi sebelum membuat keputusan..Zenit St Petersburg, Spartak Moscow dan kelab lamanya CSKA juga sedang membuat tinjauan mengenai keadaan semasa pemain Russia ini..

Kata2 Zhirkov :
“I’ll certainly get a chance in the next few months and I’ll try to use it completely,” he said. “Then, in the winter, everything will probably depend on whether I got this chance and how I used it. “We are currently in brilliant form and getting past Malouda and Cole is problematic. Everyone understands about the competition: once you are on the bench you can be there for a long time. But I will definitely get a chance. “The thoughts when you are watching your team play are always the same: you support, worry and your soul wants to be on the pitch to help.”


Aku agak setuju dengan Zhirkov, Chelsea adalah pasukan yang besar dan kita compete dalam semua kejohanan utama - FA, Carling, BPL, CL..Justeru aku yakin dengan sejumlah match yang banyak untuk dilalui dalam satu musim, di samping kemungkinan injury untuk beberapa pemain sudah tentu akan membuka ruang untuk Zhirkov beraksi..Kita dapat melihat betapa kecederaan AC selama 3 bulan musim lepas tak dirasai kerana adanya pemain sehebat Zhirkov sebagai backup..Yuri memang pemain yang bagus dan dapat dilihat dengan membantu Chelsea membelasah Villa 7-1 musim lepas..Kita tidak dapat meneka masa hadapan, kemungkinan juga Ash bakal dipancing oleh Jose ke Madrid, siapa tahu?? Aku amat berharap Zhirkov tidak segera membuat keputusan awal dan stay bersama Chelsea dalam waktu terdekat..Get stay Yuri!!



No comments: