The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Monday, September 27, 2010

0 Oh! Man! Shittty!!


Kisah lalu berulang kembali, watak yang sama, kesilapan yang sama..Yeah keputusan yang tidak diharapkan menimpa kita kembali tetapi melihat kepada aksi kita kelmarin, tak sukar menafikan kita agak longlai, kurang nafsu macam tak cukup Pil Kuda..Ahh aksi yang memang lemau dari Chelsea walaupun Man Shitty pon bagi aku main taklah sebagus mana cuma satu rembatan gol Celake Tebes je yang memisahkan nasib kedua2 pasukan..Shitty juz Lucky!!

The Blues walaupun tewas bagi aku keputusan seri adalah lebih adil..Kedua2 pasukan agak balance (mungkin terlampau berhati2) dari segi possesion dan penguasaan..Yeah kadangkala satu kesilapan suadah cukup memberikan perbezaan dan gol Tevez memang celake habes dan nie kali ke 3 berturut2 dia gol menentang team kita sampai aku rase nak sumpah je mamat muka macam Hulk nie..

Apa yang aku lihat dari segi taktik tidak banyak kesilapan dari Ancelotti yang agak kurang opsyen akibat kecederaan Frankie, Youssi dan Kalou..Namun kemungkinan gandingan Ramires-Essien-Mikel masih lagi baru dan kurang keserasian terutamanya buat pemain baru kita, Ramires..Yeah, Ram agak kelam kabut bermain di kawasan tengah dan disebabkan ketiga2 pemain tengah kita adalah jenis combative midfielder, maka kurang kreativiti di situ akibat ketiadaan Lampard..Ramires kurang imaginasi untuk memberikan ruang untuk pemain lain melakukan serangan dan sejujurnya aku kini lebih tertarik dengan aksi McEachran bermain sebagai attacking midfield..Walaupun berumur baru 17, aku yakin aksi dia ketika menentang Newcastle membuktikan dia ada potensi menjadi playmaker yang bagus, dan aku berharap Carletto akan kerap menurunkan dia pasnie terutamanya dengan tiada sumber kreativiti seperti Lampard mahupun Benayoun ketika ini..

Yeah kita mungkin tewas dan melepaskan point pertama kita musim nie tetapi masih tidak perlu untuk gelabah..Musim masih panjang dan Manure Setan pon seri semalam membolehkan kita masih kekal 3 mata di atas justeru aku yakin nasib masih menyebelahi kita..Masih ingat musim lepas?? Kita tewas dua kali kepada Shitty namun tetap menjadi Juara BPL, haha jadi no hal la..Cuma aku harapkan kita akan cepat bounce back dari kekalahan..No point untuk terus bersedih, life must go on dan aku mahukan kita menang 2 match seterusnya - Marseille dan Sengal untuk menjadi penebus kekecewaan dan seterusnya mengembalikan moral pemain..Keep the blues flag flying high!!




No comments: