The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Tuesday, August 10, 2010

0 Defence haram jadah!!


Seriously, kalo camnie la keje defend kita musim nie, memang ranap hancur lebur la musim untuk The Blues, jangan kata nak CL, mungkin liga pon leh terlepas..Dengan keeper yang Hilariouss, Terry biskut meri, Ferreira tak terer, ngan Ash jadi Abu memang teruk giler defend aku rasa ngan Perak Jenderata pon leh robek..

Apa yang nak diulas?? Manure skor 3 gol kacang, walaupun Chelsea lagi banyak dominate possession..Nak kira shot?? Chelsea lagi banyak..Jadi aku leh katakan, Defend layu, serangan sayu dalam game Ahad lalu..Hanya midfield yang aku puji terutama Essien kerana berjaya mendominasi tengah padang dengan berlagak giler menenggelamkan Si Tua Gay Scholes dan Carik2 Bulu Ayam..Tambah dengan gol dalam Pre- Season, boleh dikatakan kita dah bolos dekat 10++ gol dalam 5 match terakhir menunjukkan betapa haramnya Defend kita sekarang nie walaupun manager kita merupakan Italians yang terkenal dengan kehebatan bertahan..

Nie antara muka yang aku cap main teruk giler malam tu :

Hilariouss - Dengar nama pon dah kelakar, memang tak berkaliber langsung mamat nie jaga gawang, terutamanya untuk gol ke -3 Manure..Boleh plak die naik ke atas walaupun masa tu BerbaFLOP jauh lagi nak masuk kotak penalti..Childish mistake, dan dengan Tunggul pon macam 2x5, aku hanya mengharapkan satu je, Golden Glove EPL musim lepas - Cech cepat sembuh!!

Terry - Kejap power, kejap tak, macam biskut..Mungkin masih lagi terkesan dengan prestasi teruk kat Afrika, tapi sejujurnya sejak musim lepas lagi Cappi kita nie dah agak kurang kebalnya seperti dulu..Mudah ditewaskan FLop England, Shrek Rooney, juga dikira bersalah sebab tak cover defend untuk gol 2 dan 3 Manure..Aku harap Terry cepat fokus sebab dia nadi The Blues sepanjang musim..

Ashley Cole - World Best Left back?? Dont make me laugh. Malam kelmarin die memang tak layak dapat gelaran nie..Yup, Ash memang gempak biler naik atas dan attack tapi jika merujuk kepada posisi asalnya sebagai defend kiri, Ash memang fail dalam match nie..terlampau kerap naik ke atas sehingga meninggalkan ruang kosong di bahagaian defend kiri Chelsea merupakan punca Chelsea bolos gol pertama dan kedua..Valencia dibiarkan bergerak bebas di wing kanan sehingga menyebabkan Terry terpaksa mengambil alih tugas untuk menutup ruang yang ditinggalkan Ash..Hasilnya?? Kawasan tengah pulak terabai..Harap Ash boleh perbaiki aspek defensive die pasnie..

Antara yang aku salute :

The Bison Essien - Memang merupakan elemen yang dirindui sejak Januari musim lepas..Agility, kekuatan body, kepantasan, kesungguhan dan rembatan padu Essien sememangnya menjadi punca mengapa dia MF terbaik Chelsea pernah ada..Secara berseorangan Essien mendominasi kawasan tengah menenggelamkan midfield Manure walaupun baru je pulih dari kecederaan teruk..Masih belum 100% fit, aku tak sabar nak tengok aksi dia di potensi tertinggi..

Sturridge - Muda?? Tak feymes?? Semua tak jadi hal untuk Danny..Mungkin tak sepopular wonderkid lain yang kian digembar-gemburkan macam Wilshere, Hernandez tapi bagi aku Sturridge perlu diberi perhatian musim nie..Hanya masuk dalam kurang 20 minit terakhir, Danny dah melakukan impak dengan membuka ruang untuk gol pertama Chelsea dan memperoleh 2 percubaan terbaik di depan gol yang hampir menewaskan Van Spender Besar..Kepantasan Sturridge memang mengejutkan aku dengan menghuru-harakan benteng Manure, sesuatu yang membuatkan aku terfikir mengapa media kurang bercerita mengenai Sturridge..

Pemain lain?? Bolehlah tahan - tak gempak, tak jugak teruk..Beberapa pemain utama musim lepas seperti Lampard, Didi, Anelka, Kalou dan Malouda ternampak agak ordinary dan tak cukup gempak seperti sebelumnya..Mungkin lambat panas apatah lagi lepas WC yang agak hampeh..Harap mereka nie cepat kembali ke prestasi asal!!

Apapon, aku tak lah kecewa sangat walaupun kalah sebab beberapa pemain macam Bosingwa, Cech dan Alex masih lagi tercedera justeru aku boleh terima defence kita agak haremm sket..Meletakkan Ivanovic di bahgaian tengah agak berisiko sebab dia dah biasa dengan peranan RB..Yup, dan tanpa Cech sememngnya memberi perbezaan mutlak dan kita dapat lihat macamana Van Spender Besar memberi ketenangan kepada Defence Manure..Dengan pengganti Hilariouss dan Tunggul, Chelsea nampak goyang jadi aku harap Cech dan Alex cepat sembuh menjelang pembukaan menentang West Brom nanti!! Masih di awal musim, tidak perlu nak gelabah sangat cuma aku harap Chelsea membuat peningkatan pasnie..Carletto perlu cepat menyelaesaikan masalah defensive kita sebelum musim baru bermula..KEEP THE BLUES FLAG FLYING HIGH!!



No comments: