The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Saturday, August 28, 2010

0 Jual Beli Tamat!!


"The transfer window is closed for us already."

Selepas mengharungi 3 bulan yang penuh dengan cerita player keluar masuk, akhirnya Carlo Ancelotti mengesahkan Chelsea sudah menutup buku cek untuk perpindahan summer nie..Dengan 12 gol dalam 2 match pembukaaan EPL menunjukkan Carletto sudah berpuas hati dengan skuad yang ada dan barisan inilah yang akan membawa cabaran The Blues bagi musim 2001/11 sekurang - kurangnya sehingga Januari..

Berita mengatakan Chelsea akan membuat 2 lagi pembelian terakhir seperti Neymar dan Begovic nampaknya tidak akan berlaku dan kemungkinan kita akan menunggu 5 bulan lagi sebelum membuat pembelian baru..

Rangkuman Akhir Musim Perpindahan :

Pembelian masuk :

Benayoun (Liverpool)
Ramires (Benfica)
Tomáš Kalas (SK Sigma Olomouc)
Matej Delac (Inter Zaprešić)

Pemain Keluar :

Ricardo Carvalho (Real Madrid)
Deco (Fluminense FC)
Miroslav Stoch (Fenerbahce)
Joe Cole (Free)
Michael Ballack (Free)
Scott Sinclair (Swansea City)
Seth Ofori-Twumasi (Peterborough United)
Juliano Beletti (Free)

On Loan (bermula musim 2010/11) :

Nemanja Matić (at Vitesse)
Matej Delac (at Vitesse)
Michael Mancienne (at Wolverhampton Wanderers)
Rhys Taylor (at Crewe Alexandra)
Ryan Bertrand (at Nottingham Forest)
Ben Gordon (at Kilmarnock)
Tomáš Kalas (at SK Sigma Olomouc)
Slobodan Rajković (at Vitesse)
Jack Cork (at Burnley)
Danny Philliskirk (at Oxford United)

Skuad Akhir musim 2010/11 :

1 Petr Cech
2 Branislav Ivanovic
3 Ashley Cole
5 Michael Essien
7 Ramires
8 Frank Lampard
10 Yossi Benayoun
11 Didier Drogba
12 Mikel
15 Florent Malouda
17 Jose Bosingwa
18 Yury Zhirkov
19 Paulo Ferreira
21 Salomon Kalou
22 Ross Turnbull
23 Daniel Sturridge
26 John Terry
33 Alex
38 Patrick van Aanholt
39 Nicolas Anelka
40 Henrique Hilario
43 Jeffrey Bruma
44 Gael Kakuta
45 Fabio Borini

Yup, inilah barisan yang akan menjadi penentu samada kita mampu meraih kejuaraan target utama musim nie - Champions League..Daripada pemain yang dibeli, Ramires boleh dikatakan pembelian terbesar musim nie dengan tag 18m Euro dan aku yakin dia akan menjadi addition terbaik untuk menguatkan kekuatan midfielder kita..

Review setiap posisi :

GK : Bermasalah atau tidak?? Dengan adanya Cech sememangnya Chelsea sukar dibolosi dan kita dilihat mantapo di posisi ini tapi pengganti Big pete agak merisaukan..Hilariouss dan Tunggul dibolosi 10++ gol sepanjang Pre - Season membuatkan Carletto berpeluh dan cuba membeli Begovic..Apapun jika kedua2 backup keeper kita kembali ke prestasi asal musim lepas, posisi nie kekal mantap!! Point (7/10)

Defend : Adakah hanya aku sorang yang melihat Chelsea lemah di posisi nie?? Carvalho Out, Bosingwa msih injured membuatkan defensive kita agak kurang dari segi depth..Yup, memang kita clean sheet dalam 2 match awal tetapi itu disebabkan kita kembali mendapat Alex..Selain Alex dan Terry, kita tidak mempunyai backup yang berkaliber seperti musim lepas..Ivanovic kurang meyakinkan sebagai CB, Bruma masih muda, Mancienne sudah di - loankan Wolves..Kita dapat lihat bagaimana tanpa Terry atau Alex sewaktu Pre - Season dan Comunity Shield membuatkan kita tewas dan dibolosi sebegitu banyak..CB baru yang mantap seperti David Luiz atau Bruno Alves diperlukan dan harap Carletto sedar mengenai perkara nie!! Point (6/10)

Midfield : Posisi paling mantap ketika ini..Selain Essien dan Lampard yang kekal menjadi enjin Chelsea, Mikel dan Ramires nampaknya akan bersaing untuk merebut tempat sebagai anchor midfielder..Jangan dilupakan Malouda dan Benayoun juga boleh beraksi sebagai Attacking MF jadi boleh dikatakan kawasan tengah kita memang tak perlu dirisaukan..Persaingan yang sihat bakal dilihat di sini dan aku harap ia akan menaikkan semangat pemain untuk beraksi push to the limit!! Point (9/10)

Attacking : Satu lagi posisi yang kekal mantap seperti penghujung musim lepas..Adakah kita memerlukan Neymar?? Tidak, sekurang -kurangnya buat masa ini dengan pilihan serangan kita begitu padat..Didi kelihatan semakin muda, Anelka kekal konsisten, Kalou semakin meningkat, Sturridge juga menjanjikan ketajaman..Malouda pemain terbaik di sayap kiri manakala Benayoun juga boleh beraksi sebagai penyerang..12 gol dalam 2 game, mahsyuk!! Point (9/10)

Satu lagi musim bakal diharungi, dan walaupun Carletto dah mengumumkan Chelsea sudah menutup tirai perpindahan, aku masih mengharapkan satu lagi pembelian dilakukan terutamanya Centre Back..Apapun skuad masa kini dah agak mantap, harap kita dapat sapu semua trofi musim nie!! KTBFFH!!






No comments: