The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Monday, August 16, 2010

0 Gila - Gila Chelsea


Ini yang menyebabkan aku meminati Chelsea - its unpredictable!! Baru je minggu lepas kita Fan Chelsea di haru - birukan oleh result The Blues yang agak kelat untuk ditelan - kalah 4 match berturut2 termasuk kepada team setan lahanat..Masalah defence, ketiadaan 4 midfield berpengalaman yang dilepaskan dikatakan menjadi punca Chelsea kurang menyengat..Kedengaran mulut- mulut busuk dari Fan Sengal, Setan dan Tasik Hati yang mengatakan The Blues sudah menurun prestasi dan tak mampu mengulangi prestasi bombastik musim lepas..

Match pembukaan : Chelsea 6 - West Brom

Hanya satu match, pengkritik tetap senyap membisu!!

Kemenangan besar kelmarin memberikan seribu satu makna kepada fan Chelsea dan pasukan lawan - The Blues tetap rakus mengganas seperti musim lepas!! Jika nak dibandingkan dengan musim terdahulu, aku dengan angkuhnya akan mengatakan scoreline nie agak rendah jumlah golnya..7 gol dan 8 gol adalah jumlah gol tertinggi musim lepas dan aku yakin dengan permulaan yang memberangsangkan, Chelsea akan mengulangi, tidak, mungkin prestasi yang lebih bagus kali nie!!

Didi, Malouda dan Lampard nampaknya sudah kembali kepada prestasi asal - pantas, tepat dan setajam pisau!! Tanpa ketiga2 tonggak utama nie aku rasa memang sukar Chelsea ingin mendapatkan gol..Musim lepas kita dapat melihat betapa 70% gol Chelsea disumbangkan oleh trio ini dan kali nie aku mengharapkan perkara yang sama berlaku!! Didi antara yang paling ketara, selepas sembuh sepenuhnya dari surgery bulan lepas, The King nampaknya semaikn hebat dan padu dari musim lepas..Jika musim terdahulu dia boleh mendapat Top Scorer walaupun bermain dalam keadaan injury, serta terlepas sebulan akibat Piala Afrika, aku yakin dengan kepulangan 100% fit, serta tiada Piala Afrika mengganggu, Didi akan lebih mengganas musim nie!!

Mesej di awal musim amat penting - dengan 6 gol tanpa balas kita dah memberikan mesej padu kepada rival - Chelsea Will Win It Again!! Mungkin dalam Pre - Season kita agak kurengg, tapi sesudah mendapat keserasian seperti musim lepas, tiada siapa dapat menghalang amukan ombak biru!!! Aku masih menanti - nantikan kehadiran Ramires, yang sudah tentu akan menambah kekuatan midfield yang dah sedia mantapp..Yup, this is our season!!





No comments: