The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Thursday, August 19, 2010

1 The Blues Kenyan

Masih lagi dalam episod teruja dengan kemasukan pemain baru, Ramires, aku yakin pasti ramai Blues Fan menanti - nantikan aksi pemain tengah Brazil yang muka macam Obama nie ketika menentang Wigan nanti..Sebelum tue, jom usha 10 info mengenai Ramires!!
  • Dikategorikan sebagai box to box midfielder, Ramires diberi gelaran 'Blues Kenyan' oleh peminat di Cruzeiro merujuk kepada warna jersi kelab serta keupayaan larian dan rupa paras Ramires.
  • Dilahirkan di Rio pada Mac 1987, Ramires memulakan kariernya sebagai Left Back dan mendapat kategori Pro ketika mewakili kelab Divisyen Ketiga Brazil, Joinville pada 2005.
  • Bermula di Joinville, Ramires berpindah ke Cruzeiro pada 2007 sebelum melebarkan kariernya ke Benfica May tahun lepas - hari yang sama dia dipanggil oleh skuad Brazil.
  • Menyertai Chelsea pada 13 August 2010 dengan transfer fee sekitar £18.3m dan kontrak 4 tahun, bermaksud The Blues adalah kelab ke-4 Ramires dalam kariernya.
  • Ramires akan memakai Jersi No. 7 di Chelsea yang dipakai sebelumnya oleh Sheva. Harap2 badi malang yang sama tak melekat kat Ramires.

  • Ramires memulakan karier bersama Brazil apabila dipanggil untuk menggantikan Robinho untuk skuad U -23 ketika Olympic 2008 di Beijing. Ramires beraksi sebanyak 4 kali dan memperoleh Bronze medal.
  • The Blues Kenyan mendapat debut skuad utama Brazil pada May 2009 untuk kelayakan FIFA WC 2010 dan juga terlibat kejayaan Selecao menjuarai dalam FIFA Confederation Cup 2009.
  • Ramires turut dipanggil dalam skuad Brazil WC 2010 di Afrika. Walaupun jarang bermain dengan Melo lebih diutamakan, Ramires tetap mendapat satu assist ketika menentang Chile apabila membuaat larian melepasi 3 defender sebelum memberikan hantaran cantik untuk Robinho menjaringkan gol ketiga Brazil.


  • Di suku akhir WC 2010, Ramires terlepas match menentang Belanda akibat penggantungan kad kuning kedua dan menyaksikan pesaingnya Felipe Melo menjaringkan gols sendiri dan dibuang padang yang menyebabkan Brazil terkeluar dari saingan.
  • Mendapat pujian dari Kaka, dengan dilabelkan sebagai best young midfielder:

    “For me there is no doubt that Chelsea have signed the very best young central midfield player in the world.

    “Now he is at Chelsea I think he will become the best midfield player in the world within two years and will be placed in the same bracket as Claude Makelele, Roy Keane and Patrick Vieira.


Welcome to Bridge, Ramires!!





1 comment:

meor-name-depan-ku said...

Sinar baru diharapkan.......