The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Monday, June 14, 2010

0 The Blues yang dilupakan..


Baru je aku tamat usha team air oren lawan team wine, memang best walaupun tengah2 match agak hambar, sampai kering air minum aku telan..Tapi Elia memang new star, konfem naik harga budak nie lepas World Cup..

Tapi tu bukanlah hal nya, apa yang menarik perhatian aku adalah dpat melihat seorang bekas pemain The Blues yang sudah lama hilang dari pandangan..Jesper Gronkjaer, bekas winger Chelsea dan Denmark sewaktu era Ranieri dimasukkan di minit-56..Mungkin dah hilang sedikit pace tetapi masih kelihatan sedikit sentuhan memukau dia sewaktu masa dahulu..

Gronkjaaer mungkin kurang dikenali tapi sebenarnya dia amat penting dalam sejarah Chelsea..Sewaktu musim 2002-2003 , Chelsea menentang Liverpool dalam match terakhir, perlawanan yang akan menentukan tempat keempat dan kelayakan Champions League..Mungkin Zola, Hasselbaink merupakan tonggak utama The Blues ketika itu tetapi tanpa disangka Jesper Gronkjaer yang menjadi pemusnah team ayam Fool dengan satu assist dan satu gol yang memberikan Chelsea kemenangan berharga 2-1 di Stamford Bridge..Roman hadir ke Bridge di musim seterusnya selepas melihat Chelsea amat berpotensi menjadi kelab terbaik Eropah selepas layak ke Champion League..Apakah akan terjadi jika Chelsea tak layak, dan Roman tidak membeli Chelsea?? Sudah tentu akan menjadi kisah yang berbeza..

Pemusnah Libefool

Namun jasa Gronkjaer mungkin tidak dipandang tinggi, pemergian Ranieri diikuti oleh Jesper di penghujung musim 2003-2004..Dengan 88 penampilan dan 7 Gol sewaktu 4 tahun bersama Chelsea, ia merupakan antara detik terbaik dalam karier beliau kerana selepas itu Jesper umpama nomad, berpindah dari satu kelab ke kelab lain..Birmingham, Atletico dan Stuttgart merupakan destinasi winger nie dalam tempoh dua tahun sehinggalah dia pulang ke kampung halaman untuk beraksi bersama F.C Copenhagen sehingga kini..

Mungkin Jesper semakin dilupakan, dengan umur 32, dah tentu karier dia semakin ke penghujung..Beraksi bersama Denmark di World Cup mungkin pentas terakhir dia untuk menikmati aksi bolasepak di peringkat tertinggi..Aku mengucapkan goodluck untuk Jesper di South Afrika kerana he totally deserve it!! Lupa mahupun tidak, Jesper akan selamanya diingati sebagai pemain The Blues yang berjasa..

Hobi Gronkjaer dan karier lepas bersara - Cosplayer sepenuh masa

No comments: