The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Monday, June 7, 2010

0 World Cup kurang ummph??

Bahang Piala Dunia memang dah kian terasa, tinggal 4 hari lagi akan bermula kejohanan terhebat nie..Tapi adakah WC kali nie akan jadi the best of the best??

Piala Dunia memang terkenal dengan kejutan, aksi dan debaran yang berbeza..Berbanding kejohanan di Jerman, apa prospek kali nie?? Sejujurnya, kejohanan kali nie memang nampak agak sengit dengan beberapa negara nampak lebih bersedia seperti England, Brazil dan juga Spain..Nie belum dikira dengan Argentina dan Germany yang dikira boleh mencipta kejutan bila2 masa sahaja..

Kurang umpphh?? hah, nie yang agak perit untuk dicerita..Memang best bila fikir beberapa nama negara terkemuka akan bertemu sesama sendiri bermula 11 Jun nie, tapi tanpa nama pemain2 yang best yang akan terlibat, dah tentu hilang seri Piala Dunia kali nie..Seumpama korang makan Maggie tak letak perencah, tawar, kosong, payau, konfem tak sedap bukan?? Berita kecederaan berlambak kepada beberapa pemain utama menjelang World Cup agak membuatkan aku tawar hati nak usha kempen kali nie..Tambahan pulak, beberapa pemain yang boleh kira 'Wajib' tak dipanggil jugak menjadikan suasana kali nie agak hambar..

Maggie takde perencah, sedap ke??



Jom usha superstar yang akan dirindui di Afrika :

Injured (konfem miss)
-Beckham
-Ferdinand
-Essien
-Ballack
-Mikel
-Bosingwa

Doubtful Injury
-Robben
-Drogba
-Pirlo
-Camoranesi
-Julio Cesar

Tak Dipanggil
-Ronaldinho
-Pato
-Cassano
-Giuseppe Rossi
-Samir Nasri
-Javier Zanetti
-Cambiasso

Tak Lepas Qualification
-Petr Cech
-Luka Modric
-Yuri Zhirkov
-Arshavin
-Ivica Olic
-Robbie Keane
-Igor Akinfeev

Kalau nak diikutkan, ramai lagi tapi nie je yang aku ingat..Satu lagi yang aku tak puas hati adalah kebangangan sesetengah Manager yang letakkan first team player dalam match friendly walaupun WC dah dekat..Didi, Robben antara contoh apabila cedera teruk dalam friendly match minggu lepas sehingga merisikokan peluang diorang beraksi..Cuma satu je yang aku agak kelakar, jikalau dikumpulkan pemain yang tak beraksi, aku rasa boleh buat satu team dan menang World Cup!!

Tak caya?? Usha nie :

---------------Cech----------------
---Bosingwa-Ferdinand-Zhirkov---
-Beckham-Essien-Pirlo-Ronaldinho-
-------Robben-Drogba-Pato---------

Sure bergegar dunia beb!!




p/s : ada sesape miss Amri Yahyah tak??







No comments: