The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Friday, June 11, 2010

0 BOD dah hilang akal??

Buang Joey?? No hal, kita masih ada Malouda, Kalou dan Stoch..

Baru je tadi aku rilek2 bukak internet, usha newsnow konon2 nak cari berita baru, mana la tau ada transfer masuk winger baru ganti Joey..Milner dan Schwensteiger disebut2 kini, wahlaweh!! Berita baik, hepi sekejap, scroll bawah skit, cari lagi nama baru..Tetiba usha sebaris ayat "Stoch leaves Blues for Fenerbahce"..What?? Gurauan mesra ke apa?? Nak kata April Fool, dah lepas rasanya..Tanpa buang masa, mahukan kepastian aku bukak link, masuk Vital Chelsea, kat situ dah berlambak komen mengamuk, dan ada link ke website Fenerbahce..

Dengan penuh tanda risau, aku menekan butang 'klik'

keluarlah..

Dari official Fenerbahce

Maknanya SAH, Stoch akan menjadi pemain keempat yang meninggalkan Chelsea dalam masa dua hari!!

Ferreira, Deco aku boleh terima tapi...Buang Stoch?? Giler ke apa!!

Kehilangan Joey dah cukup memeritkan, tapi aku boleh bersabar kerana harapan aku ada pada Stoch sebagai future wonderkid..24 jam selepas tu, Stoch jugak dicampak ke Turkey, WTF??..Keputusan BOD agak mengelirukan, kerana tak nampak hala tuju..Buang Joey, Ballack dan Bellletti kerana dah berumur, aku boleh nampak polisi pemain muda diutamakan, tapi Stoch baru berumur 20 tahun dan merupakan pemain akademi paling menyerlah musim lepas, apa kes??

Hanya dua kemungkinan dalam pemikiran aku:

-Stoch sendiri demand nak blah untuk first team experience, atau
-BOD Chelsea buta tak nampak bakat Stoch

Faktor satu aku boleh terima, tapi jika nak jual, kenapa sekarang dan hanya 2.5m?? Stoch bermain WC dan mempunyai baki kontrak setahun dengan Chelsea..Jika nak jual dengan harga tinggi, bagi aku masa terbaik lepas WC kerana sewaktu tu for sure harga Stoch akan menaik mendadak..Faktor kedua tak perlu disebut, jika nie ceritanya, memang jujur aku kata BOD kita memang takde managerial sense..Lepaskan pemain berpengalaman dan wonderkid sekaligus?? Yup, memang bijaksana~

Hati masih panas, membara, aku harap ada berita lanjut esok mengenai sebab-musabab perpindahan Stoch..

Aku nak bakar Cobham!!






No comments: