The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Monday, June 14, 2010

0 Langkah Kiri


Seri, seri, Kalah..Adehh boleh kata kempen pemain Chelsea di World Cup seperti musim transfer gak, penuh ranjau dan duri..Setakat nie daripada 11 pemain Chelsea, 3 negara yang melibatkan 6 pemain The Blues telah berlangsung match pembukaan diorang..

Keputusan match pertama sememangnya menghampakan buat kem The Blues..England dan France hanya seri, manakala yang terbaru, Serbia yang melibatkan Ivanovic tewas kepada Ghana..Tambah hambar bila masih tiada gol dijaringkan oleh pemain Chelsea setakat nie..Lampard beraksi sederhana lawan USA, begitu juga dengan Anelka yang masih tak tajam di depan gawang..Defence pon lebih kurang hawau; JT, Ashley Cole dan Ivanovic sume tak dapat clean sheet..

Seri, seri..makan seri muka lagi layan..

Tapi bagi aku apa yang lebih pelik adalah exclusion oleh Malouda dari skuad utama menentang Uruguay..Dikategorikan sebagai established winger musim nie, Malouda boleh dikatakan muka wajib dalam skuad France untuk berganding dengan Ribery di sayap kiri dan kanan..Winger Chelsea nie dikatakan bergaduh dengan Cry Baby Cry Gallas sewaktu training yang menyebabkan dia direhatkan..Emm, France skang memang dikatakan agak bermasalah, dengan suasana dalam kem yang agak tegang..Dikatakan terdapat 2 puak dalam skuad France, satu menyokong Henry sebagai Lone Striker, satu lagi mahukan Govou dalam first team..Mungkin Zidane perlu dipanggil semula untuk menanduk dada sekor2 player yang wat hal..

Kesimpulannya pemain Chelsea kebanyakannya beraksi di bawah par setakat nie, mungkin 'enjin' tak panas lagi kot..Messi pon aku tengok men macam haram, finishing takde, bile kat Barca bukan main tajam..Harap2 second round nanti ada peningkatan dari player The Blues!!

Oh ya, team faveret aku Germany nak main kejap lagi, walaupun Ballack dah takde, aku sokong gak Deustchland!! Setakat kangaroo, buat goreng masak cili padi pon sedap nie..

Latihan Skuad Germany sempena match malam nie..100% effective!!




No comments: