The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Friday, February 26, 2010

2 Kalou, Hitman dan Rambo - Keep Positive!!

1 Gol Away Yang Berharga

Ak yakin ramai fan The Blues yang kecewa dengan result di Milan kelmarin, tapi entah kenapa, ak tak risau sangat, walaupun kalah, Sebab pe r?? Mungkin sebab kita dapat 1 gol away, dan selepas nie kita ad advantage beraksi di home, kepulangan Essian dan Zhirkov, ak yakin kita mampu menewaskan Inter, Keep Positive!!

Dari segi persembahan, ak memang salute sebab kita sememangnya konker San Siro, possesion dan shoot2 banyak kita pegang, dan result kekalahan tak memberikan gambaran sebenar coret2 kisah di sana kerana bagi ak keputusan seri adalah keputusan yang lebih adil..Inter sememangnye bertuah, lucky lucky team!!

Okey mengenai formasi, Carletto meletakkan 4-3-3 seperti jangkaan ak, cume satu je tak tercapai dek akalku, Malouda bermain sebagai Left Back!! Agak terkejut, tapi tak cuak sangat sangat sebab di Lyon, Malouda dah ad pengalaman beraksi di posisi ini..Ketiadaan Belletti yang masih tak fit dan faktor fizikal Malouda mungkin menjadi sebab die menjadi bidan terjun kali nie untuk menyekat Maicon..tanpa Malouda menjadi winger, Kalou dimasukkan sebagai pengganti di hadapan..

Gol first Inter memang ak takleh ak kate ap, Si muke Sylvester Stallone, Milito memang bahaya se-dangerous John Rambo lakonannya, gagal dikawal kemas oleh JT menyebabkan kita dihukum seawal minit ke-3..Tapi Chelsea kemudian mengawal tempo match, Free Kick Didi sekali lagi memang memukau dan torpedo seperti biasa, cuma kali nie terkena palang seperti menentang Sengal, adakah saje nak tunjuk sepakan die memang precise sampai asyik kena tiang?? Memang rugi, dan beberapa serangan lagi dari Didi gagal diterjemahkan untuk ditulis ke dalam score line..agak bias, asakan keras ke atas Kalou di penghujung First half tidak diendahkan refree, ad contact dan ak yakin penalti patut diberikan, mungkin takut ditembak dan ditikam oleh Mafia2 Itali dan ditikam oleh Ultras Milan ke ape?? Buat kesekian kalinya, kita sering menjadi mangsa kebodohan referee2 Uefa, nak sekat team English punye pasal..

Second Half, tiada subs dilakukan, menunjukkan Carletto still mempercayai strategi awalnya, dan 5 minit je, kepercayaan dia dibalas oleh Kalou dengan gol penyamaan aka gol away yang amat penting di minit ke- 50!! Bermula dari larian solo dari Ivanovic, dan setup cantik untuk Kalou melakukan sepakan deras dilakukan melepasi Cesar ke penjuru gawang..Tak sempat lagi ak nak abess bersorak, kesilapan schoolboy defence dari JT sekali lagi menjadi bahan makian ak dan rakan2, Seperti Si Botak Assasin Hitman, Cambiasso nie memang kaki bedal, dan memang bernasib baik, shoot pertama dihadang oleh JT sampai buat kali kedua ke kaki Si botak nie, dengan Cech dah terduduk, gawang dah terhidang, memang bertuah betul diorang nie, shoot kedua dah konpem2 masuk penjuru gol Chelsea..

Sudah Jatuh ditimpa Tiang Gol, satu2 benda tak kena terjadi, Cech injured selepas tu dan tak mampu meneruskan match, menyebabkan Hilario dimasukkan sebagai subs..

Seperti biasa, Jose dah tentu buat rutin die, BERTAHAN, dan Chelsea je yang menyerang, possesion memang banyak tapi gagal dimanfaatkan sepenuhnya..Beberapa serangan berbahaya, shoot dari jarak dekat lampard ditepis Cesar, dan cross2 dari Ivanovic tidak disambut sesiapa.. Kemasukan Sturridge hanyalah cameo semata2 kerana tak banyak sumbangan diberikan..Match tamat dan kita hanya mampu berpuas hati dengan 1 gol away sebagai bekalan masa hadapan..

Keseluruhan, bagi ak semua player bermain baik, terutamanya Malouda yang hebat di defend kiri merantai pergerakan Maicon menyebabkan bahagian kiri Chelsea jarang menjadi tumpuan lawan untuk disodok..JT aku agak panass gak ngan die nie, dua kali di permainkan pihak lawan, ak nantikan persembahan yang lebih hebat dari Kapten Marvel Second Leg!! Mungkin tandukan gol dari die kat Bridge je leh bagi ak puas hati nanti..

Jangan risau, match kedua dalam masa 3 minggu, harap pemain yang tercedera seperti Cech yang dengar kata konpem sidelined 3-4 minggu, bersama Essien, Bosingwa ngan Zhirkov boleh mengambil masa nie untuk pulih dengan segera..Hnya result minimum 1-0 diperlukan di Bridge, ak masih optimis dan ak yakin Carletto mampu menterbalikkan situasi, nie bukan kali pertama Chelsea menghadapi kesukaran, hanya team yang marvellous leh survive di waktu yang kritikal, dan ak yakin The Blues adalah pasukan itu!! Fokus kena kembali ke EPL, menentang Mancity menanti, harap leh belasah diorang habis-habisan kasi lepas geram..KEEP POSITIVE, KEEP THE BLUES FLAG FLYING HIGH!!

Match Highlight :






2 comments:

eddie dewanaga said...

gua yakin, dalam masa kita nak jumpa Inter balik, ramai player yg dah okay...

Raiden said...

Essien kunci penting second leg..harap die betul2 fit match kat SB nanti..