The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Sunday, May 1, 2011

0 Post Match : Ceplossss!!

Ceplos - Hero sepanjang zaman

Torres tak score?? Sape peduli, Chelsea menang!! Dan yang penting heronya bukanlah 50m man, tetapi Ceploss!!

Match antara paling menarik, juga KONTROVERSI buat Chelsea musim nie..The Blues bermain bermati-matian untuk mendapatkan 3 mata berharga, sekaligus tekanan kini adalah pada Setan Merah!! Memang seperti Chelsea yang aku kenal selama ini, kita bermain dengan lebih tersusun, kemas dan bertenaga terutamanya dari bahagaian tengah..Kehebatan Mikel menenggelamkan Modric membuatkan aku tertanya adakah ketiadaan Obi Wan Kenobi ini yang menyebabkan midfield kita tumpul ketika 3 bulan yang teruk pertengahan musim?? Jelas Lamps lebih bertenaga dengan adanya Mikel, manakala bahagian serangan dan defend kita juga lebih stabil dengan adanya Obi..Seriously, Mikel adalah MoTM!!

Carlo melakukan pertukaran menarik pada kesebelasan utama apabila unleashed Didi dan Torres bersama dalam skuad permulaan..Walaupun banyak mengasak, Spurs yang membuka jaringan dahulu hasil rembatan jauh Sandro yang membuatkan Cech 'lemas'..Namun rembatan Lampard menyelamatkan keadaan apabila Gomes terlepas bola yang masuk ke gawang (walaupun replay atas line) sekaligus menyamakan kedudukan 1-1..Bak kata Lamps, "Ini adalah pembalasan serta peringatan buat kisah Germany dan Sepp Blatter FIFA yang degil tak nak pakai goal line tech, haktuihh!!" Kan dah kena. Di penghujung match, dapat dilihat jinx yang diberikan Pak Alex Chewing Gum hilang bila dia keluar stadium (tengok cucu katanya) pada 10 minit terakhir..Ketiadaan Bapak Setan Merah melepaskan Chelsea dari sumpahan, hasilnya Ceploss sebagai pembasmi jin keparat menyelamatkan keadaan pada mint ke 89!! Cubaan dari Didi ditampan oleh defend Spur namun hinggap di kaki Ceplos yang mudah menolak masuk untuk gol kemenangan Chelsea..Result akhir 2-1, The Blues merapatkan jurang 3 mata di belakang Manure!!

"Ceplos" - Hero sepanjang zaman

Apapun Chelsea memang layak menang..Persetankan 2 gol kontroversi, sebab dari mula The Blues memang konker habess game kat Bridge..Dengan berdozen serangan on target merbahaya berbanding Spurs dan 2 penalti tak diberi oleh pengadil - result yang adil dan tepat buat pemenang sebenar!!

Dengan 3 mata berharga menyembelih ayam putih, Chelsea kini memberikan amaran berbahaya untuk cabaran title..Manure akan berhadapan Sengal malam esok dan jika kita mendapat favour dari jiran London, kedudukan diharapkan kekal 3 mata sekaligus memberikan showdown terulung untuk perebutan takhta liga di Old Kerepot minggu depan..Adakah kanak2 Wenger boleh diharap?? Aku pon tak pasti, sedangkan dengan Sturridge pon boleh kena makan, inikan Shrek dan Cengkerik..Aku harap Sengal ada pride dan motivasi untuk membuktikan keupayaan diorang dengan mengalahkan Setan Merah..Takkan dah enam musim nak kena panggil budak-budak hingusan lagi ye dak??(Tetiba pulak aku concern pasal Arsenal nie..haha..)..Apapun Chelsea dah buat yang terbaik, main sepenuh hati macam tadi, kekalkan winning run dampai habess, aku dah cukup bangga...Kalau menang trofi dikira bonus berganda!! Fight till the end, KTBFFH!!


No comments: