The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Wednesday, November 25, 2009

0 Hancurkan Porto!!

Malam nie Chelsea akan bertandang ke Estadio de Dragao, Portugal menentang tuan rumah Porto dan match nie akan menentukan siapakah yang bakal menduduki tangga teratas Group D sekaligus mnegelakkan diri dari bertemu dengan juara Group len dalam pusingan kalah mati nanti..

Keputusan seri sudah cukup untuk Chelsea kerana match terakhir Chelsea akan menentang Apoel di laman sendiri dan Porto akan bertemu Atletico pasnie..Tapi tidak perlu bersusah payah bila ada jalan yang lebih mudah iaitu kemenangan..Jikalau Chelsea menang kita konfem jadi Juara Group dan match terakhir nanti beberapa pemain utama leh direhatkan dan beberapa pemain muda boleh diberikan peluang merasai pengalaman bermain di Eropah..


Deco, Ballack dan Didi sudah kembali ke dalam pasukan setelah pulih dari kecederaan sementara lampard masih lagi tersekat di Wad Sakit Bridge dan mungkin tidak beraksi menentang Sengal hujung minggu nie..Carletto memberikan hint yang beberapa pertukaran akan dilakukan pada barisan pemain malam ini berbanding semasa menentang Wolves di mana beberpa pemain akan direhatkan untuk match showdown di Emirates nanti..

'We are in Portugal now, and I want to say that Carvalho and Deco will play tomorrow. I want to change something, some players, and the players that did not play against Wolves will play, Ivanovic, Carvalho, Deco, Ballack,' he explained. 'I think that Zhirkov can play tomorrow at left-back.

'I don't know for Drogba, maybe he will start on the bench. He is well but I prefer to keep him on the bench.'

Porto yang tewas dalam match terakhir diorang jangan dipandang rendah kerana di Eropah prestasi mereka amat berbeza..Setelah tumpas di tangan Chelsea sewaktu match pembukaan, Porto telah mengumpul mata penuh untuk game2 seterusnya yang membolehkan diorang merapati kedudukan dengan Chelsea selaku pendahulu Group D..Dengan 12th man factor menjadi kelebihan diorang malam nie, Porto pasti akan memberikan tentangan sengit kepada skuad The Blues..

Hulk merupakan striker yang perlu diberi perhatian malam nie..striker dari Brazil nie memang antara faktor kehebatan Porto setakat nie di Eropah dan telah diintai oleh beberapa Kelab Eropah untuk memndapatkan khidmatnya..Dengan badan yang besar dan tendangan yang padu Carvalho dan Jt pasti mempunyai kesukaran untuk merantai pemain ini..Kesilapan menentang Atletico jangan dilulang lagi kerana sebarang kealpaan oleh benteng pertahanan pasti akan dihukum oleh Hulk sepertimana yang dilakukan Aguero..

Kakuta yang memberikan debut menarik turut serta dalam skuad ke Portugal dan mungkin akan diberikan peluang untuk beraksi di Eropah buat pertama kali oleh Carletto malam nie..Essien dan Didi walaupun turut serta mgkin akan direhatkan dalam match nie kerana baru pulih dari kecederaan bagi mengelakkan sebarang risiko..

Formasi malam nie:


-----------Cech------------

Ivanovic-JT-Carvalho-Zhirkov

---Mikel-Joe-Ballack-Deco---

--------Kalou-Anelka----


Result Prediction : Porto(1) - Chelsea(2)

Malam nie match LIVE kat ASTRO STAR SPORT pukul 3.40 pagi..Dont miss!!

No comments: