The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Saturday, October 29, 2011

0 Preview London Derby : Lets kick those Arse!!


Ah! Sengal! London Derby memang membuatkan aku hangat melihat kanak2 tadika tak cukup umur berani berkunjung ke Bridge. Arsenal sekarang walaupun dah beli ramai pemain skuad antarabangsa macam Gervinho, namun pemikiran masih macam budak2 (First game EPL dah kena kad merah). Perpindahan Fabregas, Clichy dan Nasri yang menganggap diri sudah grown up dan tidak mahu dilayan seperti kanak2 lagi oleh Wenger jugak adalah kehilangan besar buat fan Sengal. Pembelian Santos, Mestesucker, Arteta dan Benayoun bagi aku bukanlah pemain yang cukup berkualiti, mereka hanyalah penyedap hati buat Wenger yang kehilangan anak2 ikan kesayangan. Yang tinggal hanyalah Van Persie, yang boleh dikatakan threat utama buat JT n Co malam nanti.

Kalah di QPR?? Itu bukan masalah buat The Blues. Yang bermasalah adalah Chris Foy. Kita bermain hebat malam tu di Loftus Road. Kali ini kita akan melihat pulak bagaimana Andre beraksi. Bukan Andre Villas Boas, tetapi Andre Marriner.

Andre Marriner

Menjadi referee malam ini, aku mengharapkan pengadilan yang saksama walaupun jika MU kalah kepada Everton dan FA England tak mahukan kita berada di kedudukan kedua. Rekod Andre tak merisaukan kita, sebelum ini dia dah menjalankan tugas pengadilan dengan baik. Paling best apabila Andre merupakan ref yang membenarkan gol kontroversi Lampard menentang Spuds musim lepas. Kalau Andre cuba buat pasal kat Bridge, memang kena campak bawah jambatan jawabnya.

Untuk skuad malam ini, berita baiknya adalah Ramires sudah sembuh dari kecederaan lutut bermakna Road Runner kita ini sudah bersedia memberikan asthma kepada Mertesacker yang lembab nak mampus. Ketiadaan Didi juga tak bermasalah kerana TORRES akan beraksi!! Menamatkan tempoh 3 match banned untuk menentang Sengal dah tentu timing yang terbaik bagi membuktikan keupayaan sebenar Nando. Berhadapan dengan barisan pertahanan Arsenal yang dah diketahui cap ayam, bermakna ia bukanlah masalah besar untuk kita melihat 1-2 gol dari Nando yang akan dibantu oleh Danny Boy dan Mata malam nanti.

Hanya satu masalah buat Chelsea. Kita jarang clean sheet di bawah AVB. Barisan pertahanan kita masih belum solid terutamanya semenjak Bossingwa diletakkan sebagai fullback. Tak menyalahkan AVB kerana dia gemar bermain attacking bermakna Fullback jenis attacking adalah pilihan utamanya. Cuma malam ini menentang Arsenal diharapkan kita tak lalai macam biasa. Boss, Iva, JT dan Cole adalah pilihan utama aku, manakala Luiz boleh simpan di bangku simpanan. Kita tak mahukan satu lagi penalti dalam Big Game macam nie.

Skuad malam ini :

Cech
Boss-Iva-JT-Cole
Lamps-Mikel-Ramires
Strurridge-Torres-Mata

Berdasarkan masalah pertahanan kedua pasukan, dijangka banyak gol kita akan lihat malam ini. Namun The Blues akan tetap menjadi pemenang terakhir. Aku predict Chelsea 3-Arsenal 1. Lets kick those Arse!! KTBFFH!!

No comments: