The Blues Army Live Chat

Ini permanent post. Teruskan membaca latest artikel kat bawah.

Sunday, October 16, 2011

0 Badi tamat!!


Fuhh, akhirnya menang jugak dengan team liat nie!! Sedar tak sedar dah enam season berlalu semenjak kita menang dengan bogey team Everton tahun 2006 dulu. Agak lama jugak kita tersedak dibuatnya dengan Moyes nie. Namun tak disangka jika sebelum ini memang separuh mati lawan team Blues Scouse nie, malam tadi di bawah AVB kita mendominasi match dan menang dengan cool giler babeng 3-1.

Danny dan JT menjaringkan dua gol masing2 pada separuh masa pertama. Second Half pula Ramires menambah derita Everton dengan gol ketiga Chelsea sebelum Vellios mendapatkan gol saguhati. Pemain yang perlu ditabik dah tentunya Juan Mata yang memporak-perandakan bahagian tengah Everton tanpa belas kasihan semalam. Menjadi inspirasi kepada gol pertama dan ketiga Chelsea, di samping menjadi sumber kreativiti di bahagian serangan sepanjang 70 min berada di atas padang menceritakan kehebatan Mata. Bakal Player of the Season??

Dengan keputusan seri MU-Liverpool, Chelsea semakin mencabar kedudukan teratas. Kita kini berada 3 mata dibelakang pendahulu Man City dan 1 mata di belakang MU. Dengan semua pemain semakin meningkat, ia adalah petanda positif bahawa skuad ini belum tamat dan mempunyai banyak potensi tersembunyi untuk menjadi lebih sempurna. Harap teruskan kecemerlangan ini ke CL minggu depan. Cmon Chels!!


No comments: